Napi egymilliárd étkezésnek felelne meg a 2022-ben világszerte feleslegesen kidobott élelmiszer az ENSZ Környezetvédelmi Programjának (UNEP) szerdán közzétett jelentése szerint.
Noha egyre kevesebb a fogyasztóvédelmi jogsértés, ha webáruházban szeretne vásárolni valaki, érdemes odafigyelnie, ha nem akar pórul járni.
Jobban odafigyelnek a webshopok a fogyasztóvédelmi előírásokra, a fogyasztóvédelmi jogsértést újra elkövető webáruházak aránya 14 százalékra csökkent idén a korábbi 54 százalékról - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM). A jelentős javulás a tárca szerint az elektronikus kereskedelem fogyasztóvédelmi ellenőrzéseit szigorító, tavaly decemberben elfogadott törvénymódosításnak köszönhető.
A kis- és középvállalkozásként működő webáruházak nem kapnak bírságot az első alkalommal, amikor a fogyasztóvédelmi szabályok megsértésén kapják őket, csak egy 30 napos figyelmeztetést kapnak, hogy addig javítsák a jogsértést. A visszaesőkre viszont 200 ezertől 2 millió forintig terjedő bírságot szabhat ki az NFM-be beolvadt fogyasztóvédelmi hatóság.
Az elmúlt évekhez hasonlóan továbbra is az ellenőrzött webáruházak 88 százalékánál talál problémát a hatóság. A közlemény szerint az NFM internet laboratóriuma és a fogyasztóvédelmi hatóság idén több mint 500 webáruházat vizsgált. A tipikus hiányosságok közé tartozik, hogy a
- a webáruházak nem tájékoztatják az vásárlókat megfelelően a 14 napos elállás lehetőségéről;
- az elállási jog gyakorlását többletfeltételekhez, például eredeti, bontatlan csomagolás meglétéhez kötik;
- sokszor nem közlik megfelelően a webshop elérhetőségi adatait, így sokszor azt se tudni, hogy hazai webshoptól rendel-e a vásárló. Csupán a magyar nyelvű honlap és a ".hu" végződés nem garantálja ezt.
A jogsértő webshopokat külön adatbázisban gyűjti a fogyasztóvédelmi hatóság, amelyben a cégek ellen hozott jogerős határozatok mellett azt is látni lehet, hogy az adott cég teljesítette-e a határozatban előírtakat.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- A lelki álomkórtól óv Ferenc pápa a keresztút meditációjában
- Izraeli források: Amerika kihátrált, így már nem biztos, hogy meg lehet semmisíteni a Hamászt
- Nem túl lelkesek a franciák az olimpia előtt
- Tádzsikisztánban kilenc embert őrizetbe vettek az oroszországi merénylet kapcsán
- Ukrán gabonával segíti Magyarország az afrikai éhezőket
- A 300 eurót is meghaladhatják az idei húsvéti költségek Szlovákiában