0 °C Budapest

Lebuktak a magyar boltok: ezekről mélyen hallgatnak a vásárlók előtt

2017. november 1. 10:00

Noha egyre kevesebb a fogyasztóvédelmi jogsértés, ha webáruházban szeretne vásárolni valaki, érdemes odafigyelnie, ha nem akar pórul járni.

 Jobban odafigyelnek a webshopok a fogyasztóvédelmi előírásokra, a fogyasztóvédelmi jogsértést újra elkövető webáruházak aránya 14 százalékra csökkent idén a korábbi 54 százalékról - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM). A jelentős javulás a tárca szerint az elektronikus kereskedelem fogyasztóvédelmi ellenőrzéseit szigorító, tavaly decemberben elfogadott törvénymódosításnak köszönhető.

A kis- és középvállalkozásként működő webáruházak nem kapnak bírságot az első alkalommal, amikor a fogyasztóvédelmi szabályok megsértésén kapják őket, csak egy 30 napos figyelmeztetést kapnak, hogy addig javítsák a jogsértést. A visszaesőkre viszont 200 ezertől 2 millió forintig terjedő bírságot szabhat ki az NFM-be beolvadt fogyasztóvédelmi hatóság.

Az elmúlt évekhez hasonlóan továbbra is az ellenőrzött webáruházak 88 százalékánál talál problémát a hatóság. A közlemény szerint az NFM internet laboratóriuma és a fogyasztóvédelmi hatóság idén több mint 500 webáruházat vizsgált. A tipikus hiányosságok közé tartozik, hogy a

  • a webáruházak nem tájékoztatják az vásárlókat megfelelően a 14 napos elállás lehetőségéről;
  • az elállási jog gyakorlását többletfeltételekhez, például eredeti, bontatlan csomagolás meglétéhez kötik;
  • sokszor nem közlik megfelelően a webshop elérhetőségi adatait, így sokszor azt se tudni, hogy hazai webshoptól rendel-e a vásárló. Csupán a magyar nyelvű honlap és a ".hu" végződés nem garantálja ezt.

A jogsértő webshopokat külön adatbázisban gyűjti a fogyasztóvédelmi hatóság, amelyben a cégek ellen hozott jogerős határozatok mellett azt is látni lehet, hogy az adott cég teljesítette-e a határozatban előírtakat.

NEKED AJÁNLJUK
Óriási dobásra készül 2023-ban a magyar Kickstarter: ez lehet a válság ellenszere?

Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.

Újabb két közösségi kampány lett sikeres: mutatjuk, hogy melyik (x)

Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.

Jövőre ezeket az ötleteket lesz érdemes figyelni!

Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!

Zubreczki Dávid: teljesen abszurd, hogy erről végleg lemondtak a budapestiek

A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2023. január 28. szombat
Károly, Karola
4. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Digital Transformation 2023
Innovatív technologiák a hatékonyságnövelésért!
Sustainable Tech 2023
Innováció ma, zöld gazdaság holnap!
Biztosítás 2023
A tavasz meghatározó pénzügyi konferenciája március 8-án!
EZT OLVASTAD MÁR?