A Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE) 2011 elején eljárást kezdeményezett a GVH-nál a Calgon ecetes TV reklámja miatt. Végre pont került az ügy végére: a GVH 15 millió forintra bírságolta a Calgon forgalmazóját fogyasztók megtévesztése miatt - tájékoztatta a Pénzcentrum.hu-t a TVE.
A Calgon egy 2010-ben sugárzott TV reklámban azt állította, hogy a vízkőoldóként az ecet hatástalan és ártalmas lehet a a mosógépekre. A Tudatos Vásárlók Egyesülete évek óta környezetbarát alternatívaként népszerűsíti az ecetet, utánanéztek az állítás megalapozottságának. 2011. február elején nyílt levélben fordultak a Calgon hazai forgalmazójához, a Reckitt Benckiser Kft-hez, amelyben arra szólították fel a céget, hogy igazolja a reklámban elhangzott állítások valóságtartalmát.
A Calgon forgalmazójától kapott választ a TVE nem tartotta kellőképpen megalapozottnak, pontosítást kértek, és egyúttal megtévesztő reklám gyanújával eljárást kezdeményeztek a Gazdasági Versenyhivatalnál.

Több mint másfél év várakozás után hozott döntést a GVH. Az eljárás alatt a Versenytanács arra a következtetésre jutott, hogy a vállalt nem tudja alátámasztani azt az állítását, miszerint az ecet használata mellett a mosógép vízkőképződés miatt meghibásodhat, valamint az sem, hogy az ecet rozsdásodást okozhat.
"A Versenytanács megállapítja, hogy a Reckitt Benckiser (Magyarország) Termelő és Kereskedelmi Kft. 2010. augusztus 2-től 2010. november 21-ig alkalmazott kereskedelmi gyakorlatával fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot tanúsított amikor, az általa a Calgon vízlágyító termék népszerűsítésére közzétett hirdetésekben valótlan állításokat tett az ecet mosógépben való használatát illetően, ezáltal saját termékének adott célra való alkalmasságát, annak előnyeit a fogyasztók megtévesztésére alkalmas módon jelenítette meg."
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.


