Itt a legújabb magyar mobilcég: kik kapják a nagy kedvezményeket?

Pénzcentrum
2012. augusztus 21. 13:08

Mobilinternet-szolgáltatást indít Magyarországon a UPC, erről Betzalel Kenigsztein, a UPC Magyarország vezérigazgatója és Császár Zoltán, a mobil üzletág vezetője beszélt egy mai sajtótájékoztatón. Egyelőre az ügyfelek "csupán" adatszolgáltatást vehetnek igénybe, a hangszolgáltatás lehetőségeit a társaság még vizsgálja.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

Mobilinternet-szolgáltatást vezet be a UPC, a hazai mobilpiacra virtuális szolgáltatóként lép be. Az elsődleges célcsoport a már meglévő ügyfélbázis, az eddigiek mellett kiegészítő szolgáltatásként vehetik igénybe az ügyfelek az új szolgáltatást. A termékek már mától elérhetők. A nem UPC előfizetők számára is elérhető lesz a szolgáltatás, persze nem annyira vonzó árakon, mint a társaság már meglévő ügyfelei számára.

Mi az az MNVO?
Az MVNO (Mobile Virtual Network Operator) virtuális mobilszolgáltató, amely nem rendelkezik sem saját hálózattal, sem pedig frekvenciával. Mind a hálózatot, mind a frekvenciát a mobilszolgáltatóktól (MNO, Mobile Network Operator) bérlik. Az ügyfelekkel nem a virtuális, hanem a hagyományos mobilszolgáltatók állnak közvetlen kapcsolatban. Virtuális szolgáltatásokat legtöbbször kereskedelmi láncok, pénzügyi vállalatok és alternatív távközlési cégek indítanak.


A Vodafone hálózatát használja a UPC, de az ügyfelek a UPC-vel állnak kapcsolatban, vagyis tisztán MVNO szolgáltatásról van szó szemben a saját márkás viszonteladói modellel, ahol az ügyfelek a hagyományos mobilszolgáltatóval állnak kapcsolatban.

Az új csomagok 1-8 gigabyte közöttiek lesznek és 1500-6500 forint között változik a csomagok ára. Az év végéig több ezer ügyfél választhatja az új szolgáltatásokat a menedzsment várakozásai szerint.

MI az a BR?
A BR (Branded Reseller) rövidítés a saját márkás viszonteladókat jelöli, akik nem rendelkeznek sem saját mobilhálózattal, sem saját frekvenciával, és az ügyfelekkel sem ők, hanem a hagyományos távközlési szolgáltatók állnak kapcsolatban. A saját márkás viszonteladók jutalékot kapnak a mobilszolgáltatóktól az eladott szolgáltatások után. Viszonteladó ma Magyarországon például a Red Bull Mobile, amely a Telenor hálózatát használja, vagy a Postafon, amely a Vodafone-nal karöltve nyújt szolgáltatásokat.


Az új magyarországi szolgáltatás nem újdonság a cégcsoporton belül, Chilében már korábban épített a UPC anyavállalata mobilhálózatot, Hollandiában néhány hónapja indult a szolgáltatás és más országokban is folynak tárgyalások arról, hogy virtuális szolgáltatóként lépjen be a piacra a UPC.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. december 1. szerda
Elza
48. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?