Telekomadó: így változnak a havi-díjak a Vodafonenál

Pénzcentrum
2012. május 31. 16:02

A Vodafone arra kényszerül, hogy a telefonadó terheit megossza az ügyfeleivel, így július 1-jétől tarifamódosítást hajtanak végre. Az emelés előfizetéses ügyfeleknél havonta egy fix összegben jelentkezik, de egyetlen esetben sem haladja meg a fizetendő adó maximumát. A feltöltő-kártyás ügyfelek esetében a tarifa-módosítás percenkénti és sms-enkénti mértéke is kevesebb a törvényben meghatározott nettó 2 forintnál. A változások nem érintik a bónusz perceket, üzeneteket, és az egymás közötti ingyenes beszélgetéseket, valamint a speciális Vodafone díjcsomagok által kínált egyéb ingyenes kedvezményeket sem. A Vodafone mai sajtótájékoztatóján Diego Massidda, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója, dr. Beck György, a Vodafone elnöke és Marchhart Pál, a Vodafone Magyarország nagykereskedelmi, szabályozási és jogi vezérigazgató-helyettese beszélt a változásokról.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.


Indoklás

A hazai mobilszolgáltatók sok fejlesztést úgy tudtak elindítani az elmúlt időszakban, hogy a 2010-ben bevezetett különadó eltűnik a rendszerből, az új távközlési adó azonban hosszabb távon is velünk lesz, ez pedig az iparág számára mintegy 100 milliárd forintos extra terhet jelent. Ráadásul a Vodafone esetében az idei üzleti évben lesz 9 olyan hónap, amikor a vállalat dupla terheléssel szembesül. Több mint egy tucat IT-beruházást kell megvalósítani a Vodafone-nál, amelyek a bevezetett jogszabályi változások lekövetésére szolgálnak, mondta el dr. Beck György, a Vodafone elnöke.

Az új telefonadó egy újabb súlyos teher, amit a társaság ezúttal már nem tud egyedül vállalni, többek között azért sem, mert a válságadóval ellentétben itt nem ideiglenes adóról van szó. A Vodafone Magyarország az előre nem látható többlet költségek, a megváltozott adóterhek miatt kényszerül mind a lakossági, mind az üzleti tarifáinak módosítására, hogy megtartsa azt a magas szolgáltatási színvonalat, amelyet az elmúlt évek fejlesztéseivel alakított ki.

Hogyan történik az emelés?

A Vodafone nem hárítja át az új adót teljes mértékben ügyfeleire. Miután a telefonadó mechanizmusa és alkalmazása is rendkívül bonyolult, a Vodafone úgy döntött, hogy egyszerűbb megoldást alkalmaz. Ezzel megőrzi díjcsomagjainak átláthatóságát és egyszerűségét, és megtartja a piacon egyedülállóan a Vodafone által kínált kedvezményeket is.

Ahol lehetséges, a vállalat egyszerűen megemeli a havidíjat egy fix összeggel, hogy legalább részben kompenzálja a fizetendő magasabb adót. A feltöltő-kártyás ügyfeleknél ez az elv nem alkalmazható, hiszen ők nem fizetnek havidíjat. Az ő esetükben a Vodafone egyszerűen emel a perc és sms díjakon. A konkrét összegek mindkét esetben alatta maradnak a törvény által meghatározott adó mértékének. Amennyiben a Parlament megszavazza a telefonadó adómaximumára vonatkozó 6 hónapos átmeneti (december 31-ig tartó) enyhítő javaslatát, úgy a Vodafone ennek megfelelően július elsejétől ezt az átmeneti kedvezményt az ügyfelei számára is elérhetővé teszi.

A lakossági előfizetői tarifáknál sávos lesz a havidíj-változás, azaz arányosan a díjcsomagokban foglalt percek mennyiségét veszi alapul, vagyis a csomagokban foglalt percek mennyiségétől függően emelkedik, de egyetlen esetben sem haladja meg a nettó 700 Ft-ot. A lakossági előfizetők esetében a Vodafone kalkulációi alapján az ügyfelek 80 százaléka kevesebbet fizethet, mint az adó maximumaként meghatározott 700 forint. A feltöltőkártyás ügyfelek csupán 2 százaléka jutna el a jelenlegi forgalom alapján az adó maximumáig.

A kisvállalati ügyfelek esetében SIM kártyánként fix kiegészítő havi előfizetési díjat vezetünk be, de ennek mértéke a havonta nettó 1250 Ft-ot egyik tarifacsomagnál sem fogja meghaladni, ami azt jelenti, hogy az árváltozás nem haladja meg a Kormány által megjelölt maximum felét. Az egymás közötti ingyenes beszélgetésekben nem lesz változás.

INDUL A TURMIX, A PÉNZCENTRUM HETI HÍRLEVELE!

Ha a napi hírzaj nélkül szeretnéd olvasni a Pénzcentrum legjobb anyagait, IRATKOZZ FEL HETI HÍRVELEÜNKRE, A TURMIXRA. A legizgalmasabb sztorijaink, heti egyszer, egyenesen a postaládádba.

A feltöltőkártyás ügyfelek esetében a mobilszolgáltató magasabb percdíjakat vezet be, de az emelés mértéke nem éri el a nettó 2 Ft-ot, és nem vonatkozik a jutalom percekre és sms-ekre.

A bónusz perceket és az sms-eket nem érinti a tarifaváltozás.

Más utat járnak

Míg a Telenor az eddigi nyilatkozatok alapján csupán abban az időszakban emeli meg az árait, amíg a szektort dupla adóztatás éri (távközlési különadó + telefonadó), a Vodafone más megközelítést alkalmaz. A társaság teljes mértékben lenyelte az eddigi különadót, részben azért, mert arra készültek, hogy a különadó csak átmeneti, a telefonadóval kapcsolatban azonban ezt nem tudják megtenni, mivel az adó akár hosszú távon is benne maradhat a rendszerben, így az új tarifák addig maradnak, ameddig a telefonadót kivetik.

 

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
NAPTÁR
Tovább
2021. október 20. szerda
Vendel
42. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. október 19. 17:06