Történelmi mélypontját érte el a fogyasztók közérzete egy friss nemzetközi kutatás szerint, mely a kontinens 12 országában vizsgálta a fogyasztói trendek változását. A magyarok különösen pesszimisták: úgy érzik, anyagiak tekintetében az elmúlt 10 év sem hozott előrelépést - hangzott el a tanulmányt bemutató mai sajtótájékoztatón.
A felmérésben elsősorban azt vizsgálták, hogyan hatnak az elhúzódó gazdasági válság újabb és újabb hullámai az európai fogyasztók közérzetére. A kutatás elsősorban a középosztály fogyasztási szokásaira koncentráltak, minden országban.
A Cetelem Körkép 2012 eredményeiből kiderül: negyedik éve romlik a vizsgált 12 európai ország fogyasztóinak közérzete. A hangulati index soha nem tapasztalt mélységbe zuhant, a megkérdezettek átlagosan 3,8 pontra értékelték saját országuk helyzetét az 1-től 10-ig terjedő skálán. A vizsgált országok döntő többsége - köztük Magyarország - fogyasztói úgy érzik, helyzetük romlott az előző évhez képest. Bár akadnak üdítő kivételek - a bizakodó Németország és Románia - Európát továbbra is pesszimizmus uralja: a magyaroknál (2,7) már csak a portugálok borúlátóbbak.

A hazai fogyasztók nemcsak jelenlegi helyzetüket látják kilátástalannak: úgy érzik, anyagiak tekintetében az elmúlt 10 év sem hozott előrelépést. A Cetelem Körkép által vizsgált országok közül Magyarország negatív értelemben tűnik ki, hiszen hazánkban 100-ból 79 válaszadó vélekedik úgy, hogy anyagi helyzete romlott az elmúlt 10 év során. A kutatás eredményei szerint ugyanakkor nem csak arról van szó, hogy Magyarországon hagyományosan szeretnek panaszkodni a fogyasztók, a háttérben a reáljövedelmek csökkenése is áll.
A körkép szerint míg Európában a családok harmada havonta jár étterembe, a magyarok 6 százaléka teheti/teszi meg mindezt - hasonló a különbség aránya a kultúra, szórakozás területén is. A családok spórolnak az utazáson, nyaraláson, de növekszik a használt termékek vásárlásának, az otthoni barkácsolásnak, újrahasznosításnak aránya is.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 6 százalékos THM-el, és havi 106 085 forintos törlesztővel fel lehet venni a Raiffeisen Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,42% a THM; a K&H Banknál 6,43%; az Erste Banknál 6,67%, a MagNet Banknál pedig 6,8%; míg az UniCredit Banknál 6,9%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni a Sopron Bank, a Takarékbank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Pozitívumként kiemelhető ugyanakkor, hogy az általános európai tendenciát követve Magyarországon 13-ról 20 százalékra ugrott a megtakarításokat előnyben részesítők aránya - ezzel együtt még mindig a kontinens sereghajtói közé tartozunk ebben a vonatkozásban is.

Egy vállalat sikeressége mérettől függetlenül több dolgon múlhat, azonban a sikeres marketing igazán erőssé teheti azt, válság esetén is.
Ezt mindenképp tudnod kell, mielőtt belevágsz egy start-up finanszírozásába, kezdő vállalkozóként.
A magyar felnőttek mintegy 60 százaléka fél attól, hogy élete során rosszindulatú daganatot diagnosztizálnak nála.
Nincsenek könnyű helyzetben a hazai induló vagy bővülni kívánó vállalkozások: nehezen előrejelezhető egy-egy termék vagy fejlesztés várható sikere vagy megtérülése.
Külföldi piacra lépés 2022
Tiszaújváros – Kelet-magyarországi Gazdasági Fórum 2022


