A személyes adatok megfelelő védelmével megelőzhető, hogy az úgynevezett adathalászok ne csapolják meg a folyószámlát. Egy miskolci nő például több alkalommal vásárolt az interneten, bár ő nem tudott róla.
A Miskolci Rendőrkapitányság számítástechnikai rendszer és adatok elleni bűncselekmény bűntettének gyanúja miatt folytat eljárást ismeretlen elkövetővel szemben. A nyomozás adatai szerint a tettes megszerezte a sértett folyószámlájához tartozó azonosító kódot, majd azt felhasználva 15 alkalommal különböző dolgokat vásárolt az interneten, mintegy 400 000 forint összértékben - tájékoztat az MRFK Kommunikációs Iroda.
A rendőrség az esettel kapcsolatban felhívja a figyelmet a személyes adatok fokozott védelmének szükségességére! Online vásárlásnál például célszerű prepaid credit card -ot, egyfajta virtuális számlát használni. Ezt minden bank tud biztosítani a "mágnes csíkos" kártyához. Lényege, hogy csak annyi pénzzel tölthető fel, amennyi az online vásárlást fedezi. Így a fizikai kártya adatai soha nem kerülnek online felhasználásra, következésképpen, nem is lehet ellopni.
Figyelmet érdemelnek az interneten közzé tett személyes adatok is. Fontos tudni, hogy a világhálón szereplő információk mindenki számára elérhetőek. Éppen ezért érdemes körültekintően kezelni a személyes adatok megosztását. A legfontosabb "szabály", hogy ne kerüljön fel az internetre semmilyen fontos személyi azonosító kód, amely felhasználásával anyagi kárt okozhatnak az elkövetők. A legtöbb "személyazonosság-lopást" meg lehet előzni, ha a személyes adatokhoz nem lehet könnyen hozzáférni. Telefonon se adjunk meg személyes adatokat. Ne tartsuk a PIN kódokat és a jelszavakat a pénztárcában, vagy autóban!
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








