A fogyasztóvédelmi felügyelők nyári idegenforgalmi főszezoni ellenőrzéseket tartanak országszerte június második felétől augusztus végéig - jelentette be Fülöp Zsuzsanna, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) szóvivője szerdán, a Kopaszi gát területén tartott sajtótájékoztatón, Budapesten.
A fogyasztóvédők kiemelten nézik a vízparti nyaralóhelyek, strandok, wellness és gyógyturisztikai helyek, a nagy tömegeket vonzó fesztiválok és rendezvények területén található vendéglátóipari egységeket, a személytaxi-szolgáltatást, a fiatal korúak dohány- és alkoholtermékek kiszolgálását, a zenés-táncos szórakozóhelyekre vonatkozó előírások betartását. Fülöp Zsuzsa elmondta: a fogyasztók életének és testi épségének védelme érdekében a hatóság kiemelt figyelmet fordít a vízi játékok, strandcikkek, mutatványos berendezések piacfelügyeleti ellenőrzésére.
A vendéglátóipari egységeknél a vizsgálat kiterjed a számlaadás, a felszolgálói díj feltüntetésének, az italok térfogatának, a mérőeszközök hitelességének ellenőrzésére. A felügyelők célja a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat kiszűrése, ennek során nézik, hogy például a hurka súlyába belemérik-e a csomagolóanyagot, tárcát - mondta a szóvivő, hozzátéve: ellenőrzik, azt, hogy kijelölték-e a dohányzásra szóló területet. A taxiszolgáltatás ellenőrzéskor vizsgálják, hogy a feltüntetett díjszabást alkalmazzák-e, és bekapcsolták-e a taxamétert.
Az NFH szóvivője hangsúlyozta, hogy a gyanúra okot adó játékokat laboratóriumi körülmények között is vizsgálják, továbbá kiemelten figyel a hatóság az illegális utazásszervező tevékenység kiszűrésére.
Az ellenőrök az új fogyasztóvédelmi koncepciónak megfelelően első körben figyelmeztetnek, vagy köteleznek a jogsértés megszüntetésére, súlyos esetben szabnak ki pénzbírságot, amelynek nagysága eltérő mértékű lehet.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


