Idén 50 éves a Kofola. A jubileum alkalmából múltidéző küldővel forgalmazzák az egykori Csehszlovákia egyik leghíresebb termékét.
Az Marián Sefcovic, a tetszhalálából újra feltámasztott márka egyik képviselője szerint a Kofola napjainkban mintegy 400 főnek ad munkát Szlovákiában. A Coca-Colával és a Pepsi-Colával a cseh és a szlovák piacon sikerrel versengő termékből tavaly Szlovákiában mintegy 70 millió liter fogyott el, sőt az egy főre jutó fogyasztás terén északi szomszédunk magasabb mutatóval rendelkezik, mint Csehország -írja az Új Szó.

Fotó: kofola.cz
A cég ugyan pontos adatokat nem tett közzé, azonban becslések szerint az üdítőitalok piacán mintegy 30%-os részesedéssel bír.
Mint arról a Pénzcentrum korábban beszámolt, az üdítőital, eredetileg az 1960-as és 1970-es években lett népszerű Csehszlovákiában, amikor nyugati változatai még nem voltak kaphatók. Az üdítő Szlovákiában és Csehországban mai napig a Coca-Cola és a Pepsi komoly konkurenciája. Színe és jellege hasonlít a hagyományos kólához, íze azonban teljesen más. Különlegességét a 14-féle természetes alapanyag adja, többek között alma-, meggy- és ribizlikivonat, valamint cukor, karamell és különféle gyógynövény-kivonatok.
Emlékezetes, hogy a cseh gyártó a magyar piaccal is megpróbálkozott: a cég 2007-ben kezdte meg a működését Magyarországon, az anyavállalat azonban 2008-ban úgy döntött, hogy megszünteti leányvállalatát. Ezt követően egy disztribútoron keresztül értékesíti hazánkban termékeit. Így elvileg még találkozhatunk a polcokon a gyógynövényes üdítővel, de aki Szlovákiában jár, mindenhol találkozhat a legendás márkával.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








