27 °C Budapest

50 éves a csehszlovák kóla: ma is alázza a nyugati márkákat

2010. március 30. 12:02

Idén 50 éves a Kofola. A jubileum alkalmából múltidéző küldővel forgalmazzák az egykori Csehszlovákia egyik leghíresebb termékét.

Az Marián Sefcovic, a tetszhalálából újra feltámasztott márka egyik képviselője szerint a Kofola napjainkban mintegy 400 főnek ad munkát Szlovákiában. A Coca-Colával és a Pepsi-Colával a cseh és a szlovák piacon sikerrel versengő termékből tavaly Szlovákiában mintegy 70 millió liter fogyott el, sőt az egy főre jutó fogyasztás terén északi szomszédunk magasabb mutatóval rendelkezik, mint Csehország -írja az Új Szó.


Fotó: kofola.cz


A cég ugyan pontos adatokat nem tett közzé, azonban becslések szerint az üdítőitalok piacán mintegy 30%-os részesedéssel bír.

Mint arról a Pénzcentrum korábban beszámolt, az üdítőital, eredetileg az 1960-as és 1970-es években lett népszerű Csehszlovákiában, amikor nyugati változatai még nem voltak kaphatók. Az üdítő Szlovákiában és Csehországban mai napig a Coca-Cola és a Pepsi komoly konkurenciája. Színe és jellege hasonlít a hagyományos kólához, íze azonban teljesen más. Különlegességét a 14-féle természetes alapanyag adja, többek között alma-, meggy- és ribizlikivonat, valamint cukor, karamell és különféle gyógynövény-kivonatok.

Emlékezetes, hogy a cseh gyártó a magyar piaccal is megpróbálkozott: a cég 2007-ben kezdte meg a működését Magyarországon, az anyavállalat azonban 2008-ban úgy döntött, hogy megszünteti leányvállalatát. Ezt követően egy disztribútoron keresztül értékesíti hazánkban termékeit. Így elvileg még találkozhatunk a polcokon a gyógynövényes üdítővel, de aki Szlovákiában jár, mindenhol találkozhat a legendás márkával.

Sok szülő így rontja el a gyerek fejlesztését: nem lehet elég korán kezdeni

Szinte semmi sem fejleszti olyan gyorsan és hatékonyan a legkisebbek agyát, mint a társasjáték.

Ennyibe kerül manapság egy luxus mobilház: ez lehet a lakásválság megoldása? + videó

Drágulnak az ingatlanok, emelkednek a hitelkamatok: ez pedig szinte egyenes út a lakhatási válsághoz. Nálunk is működhet az, ahogy az USA-ban megoldották?

Ilyen még nemigen volt itthon: itt a bejelentés, elindult a magyar Kickstarter

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is, a Brancs formájában

Milliókat bukhat, aki így indít vállalkozást: jól meg kell gondolni, a KATA sem jó mindenre

Sokan alábecsülik, mennyire lényeges alaposan átgondolni, milyen vállalkozási és azzal együtt adózási formát válasszanak induló cégük számára.

NAPTÁR
Tovább
2022. május 21. szombat
Konstantin
20. hét
Május 21.
Szeged napja
KONFERENCIA
Tovább
Külföldi piacra lépés 2022
Ingyenes online konferencia hazai kkv-nak!
EZT OLVASTAD MÁR?