13 °C Budapest

50 éves a csehszlovák kóla: ma is alázza a nyugati márkákat

2010. március 30. 12:02

Idén 50 éves a Kofola. A jubileum alkalmából múltidéző küldővel forgalmazzák az egykori Csehszlovákia egyik leghíresebb termékét.

Az Marián Sefcovic, a tetszhalálából újra feltámasztott márka egyik képviselője szerint a Kofola napjainkban mintegy 400 főnek ad munkát Szlovákiában. A Coca-Colával és a Pepsi-Colával a cseh és a szlovák piacon sikerrel versengő termékből tavaly Szlovákiában mintegy 70 millió liter fogyott el, sőt az egy főre jutó fogyasztás terén északi szomszédunk magasabb mutatóval rendelkezik, mint Csehország -írja az Új Szó.


Fotó: kofola.cz


A cég ugyan pontos adatokat nem tett közzé, azonban becslések szerint az üdítőitalok piacán mintegy 30%-os részesedéssel bír.

Mint arról a Pénzcentrum korábban beszámolt, az üdítőital, eredetileg az 1960-as és 1970-es években lett népszerű Csehszlovákiában, amikor nyugati változatai még nem voltak kaphatók. Az üdítő Szlovákiában és Csehországban mai napig a Coca-Cola és a Pepsi komoly konkurenciája. Színe és jellege hasonlít a hagyományos kólához, íze azonban teljesen más. Különlegességét a 14-féle természetes alapanyag adja, többek között alma-, meggy- és ribizlikivonat, valamint cukor, karamell és különféle gyógynövény-kivonatok.

Emlékezetes, hogy a cseh gyártó a magyar piaccal is megpróbálkozott: a cég 2007-ben kezdte meg a működését Magyarországon, az anyavállalat azonban 2008-ban úgy döntött, hogy megszünteti leányvállalatát. Ezt követően egy disztribútoron keresztül értékesíti hazánkban termékeit. Így elvileg még találkozhatunk a polcokon a gyógynövényes üdítővel, de aki Szlovákiában jár, mindenhol találkozhat a legendás márkával.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem