Ismét sztrájkba léphetnek a buszsofőrök, ha a január 16-i bértárgyaláson sem sikerül megegyezniük a Volánnal a szakszervezeteknek.
A VEKE a károk megtérítését, a tarifaemelés visszavonását és a sztrájktörvény módosítását követeli. Súlyos vereséget szenvedtek az utasok és szenvedett a közösségi közlekedés ügye az elmúlt héten - derül ki a a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület közleményéből.
Az adófizetők pénzén játszadozó, az utasokat semmibe vevő városvezetés és kormánybiztos, BKV-menedzsment és az egymással is háborúzó szakszervezetek pulykapénz-színjátéka milliárdos nemzetgazdasági károkat okozott és havonta közel tízezer forintot fizető utasok százezreit hozta lehetetlen helyzetbe. A VEKE mindhárom felet felelősnek tartja a kialakult helyzetért és felszólítja mindegyiküket, kérjenek bocsánatot az utazóközönségtől, az adófizetőktől és teljes mértékben kártalanítsák őket!A bocsánatkérésen túl azt is követeli a VEKE, hogy a havi bérletek érvényességét az elmaradt szolgáltatás napjainak számával hosszabbítsák meg, az éves bérlettel rendelkezőknek pedig 2011-ben ezzel arányos kedvezményt biztosítsanak. Elmaradt szolgáltatásnak tekinthető ugyanis a sztrájk hat napján túl a sztrájk előtti munkalassítás is, valamint azon esetleges napok, amíg a sztrájk után a Paraméterkönyv szerinti forgalmi rend helyreállítása maradéktalanul nem sikerül.
A VEKE a városvezetést is felszólítja, hogy a Fővárosi Közgyűlés januári ülésére terjesszék be a februártól esedékes, értelmetlen és káros, további utasvesztést eredményező tarifaemelés visszavonását! Álláspontunk szerint a kártalanításnak a bérletvásárlókon túl minden olyan munkáltatóra is vonatkoznia kell, akik bizonyíthatóan súlyos többletköltségekbe verték magukat a sztrájk miatt és minden olyan munkavállalóra, aki a szolgáltatás kimaradása miatt bizonyítható kárt szenvedett, például elvesztette állását.
Mindezen túlmenően a sztrájktörvény módosítását is szükségesnek tartják, mivel a közszolgáltatások körébe sorolt közösségi közlekedésnél garantálni kell az elégséges szolgáltatás biztosítását, mely az üzem jellegzetességei miatt a kibocsátott teljesítmény legalább 50 százaléka kell legyen, ágazatonként és területenként.
A rendszeres meghibásodások kiküszöbölése érdekében a főpolgármestert és a BKV vezetését is felszólítják, hogy közösen tegyenek kötelezettségvállalást a legrosszabb állapotú autóbusz és trolibusz típusok helyett megbízható minőségű, komfortos új járművek beszerzésére, továbbá az alkatrészellátás zavartalan biztosítására, a megfelelő létszámú karbantartó szakember felvételére! A január eleji tömeges jármű-meghibásodások rámutattak: a BKV karbantartási gyakorlataiban bőven van hiányosság és elmaradás, nem csupán a járművek életkorából adódnak a kimaradások, hisz a legújabb járművek is meghibásodtak.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az immár hetek óta teljesen megbízhatatlan szolgáltatás nyomán borítékolható, hogy tovább fognak csökkenni a BKV jegyárbevételei, sokan autóra váltanak és meredeken nőni fog a bliccelők száma is. Az utasok lojalitása is megszűnt, mindhárom fél irányába. Az eredmény dugókban, környezetszennyezésben, időveszteségben, idegeskedésben, kevesebb BKV-bevételben és felbecsülhetetlen nemzetgazdasági károkban testesül tehát meg.
Nem a BKV-t kell megmenteni, hanem a budapesti tömegközlekedést. Ha kell, több, más szolgáltatóval és biztosan sokkal erősebb megrendelői és utasoldali kontrollal. A BKV megérett a totális változtatásra, züllötté és tarthatatlanná vált. Olyan közösségi közlekedési szolgáltatási rendszert kell létrehozni, ahol nincs az a szolgáltató, nincs az a szakszervezet, amely vissza tud élni a helyzetével és nincs az a politikus, amely fel tudná használni őket önös céljaira. Erre vannak európai példák, csak az szükséges, hogy ezeket észrevegyük és a közvélemény kikényszerítse az önös érdekeken való túllépést, az elengedhetetlen változtatást.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében