Évente 660 milliárd szál cigarettát mozgatnak a csempészek, ez 20-40 milliárd dollárnyi adóbevétel-kiesést okoz az államoknak, s súlyos anyagi károkat szenvednek el a gyártók is.
Természetesen mindez csak feltételezés, hiszen pontos adatok nyilvánvalóan nincsenek, pusztán a felderített bűncselekményekből kiindulva lehet következtetéseket levonni a feketegazdaság méretére vonatkozóan.
A British American Tobacco lengyelországi gyárában új jelölő-nyomkövető rendszerrel próbálkozik: a gyárban készült minden egyes kartont megjelölnek, így ha bármilyen illetéktelen beavatkozás történne, azt azonnal jelezni tudnák. Persze az ilyesfajta védelem csak akkor lehet igazán hatásos, ha nincs lyuk a rendszerben, vagyis minden egyes dohányipari cég alkalmazza. Mivel az iparágban tevékenykedő vállalatok mérete eltérő, ezért a BAT azt kéri az Egészségügyi Világszervezettől, hogy ne egy technológia mellett szálljon síkra, hanem egy standardot állítson fel, melyhez mindenki maga választhatja ki a neki legmegfelelőbb szisztémát.
A cigarettacsempészet elleni harc sikereként értékelhető, hogy néhány éve még a magyarországi cigarettaforgalom ötöde származott csempészett forrásból, ma alig 8-9 százaléka. A Vám- és Pénzügyőrség nagy erőket vezényelt ki a feketekereskedelem megfékezésére: ott vannak a pénzügyőrök az ukrán, román és horvát határszakaszokon, a piacok, valamint az M3-as és az M1-es autópályák közelében.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








