9 °C Budapest

Döntött a bíróság: Diort nem lehet akárhol árusítani!

2009. április 24. 11:32

A luxusmárkák nem csak a név és a minőség miatt azok, amik, hanem a miliőnek köszönhetően is, ami körüllengi őket. Épp ezért nem is lehet őket diszkont-boltokban árusítani. És ez nem csak fellengzősség, hanem az Európai Bíróság hivatalos véleménye.

A luxusmárkák minősége nemcsak a fizikai karakterisztikájuknak köszönhető, de az allűrnek és az értékükről kialakult képnek is, mely a luxus érzetét kelti - mondta ki csütörtökön az Európai Bíróság,

Az ügy kirobbantója a Christian Dior volt, aki még 2000-ben kötött üzletet a Societe Industrielle Lingerie-vel (SIL), Dior termékek előállítására és forgalmazására. A szerződés kikötötte, hogy a "Dior márkanév elismertségének és presztízsének fenntartása érdekében" a termékekek nem lehet diszkont-üzletekben árusítani.

Csakhogy anyagi nehézségei miatt a SIL pontosan ezt tette, amiért a Dior az Európai Bírósághoz fordult. A cég arra hivatkozott, hogy a Dior védjegy többé már nem vonatkozik az általuk előállított termékekre, így azt sem lehet előírni számukra, hol árusítsák a termékeket és hol ne, az EB azonban eltérően látta az esetet.

Véleményük szerint a Dior igenis érvényesítheti tulajdonosi jogait, ha úgy látja, hogy a nem megfelelő értékesítési csatorna hátrányosan érintheti a márkáról kialakult képet. Konkrét döntés azonban nem született, az EB visszadobta az ügyet a francia bíróságnak, hogy ott derüljön ki, a "luxus miliője" sérült-e ebben a speciális esetben.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 20. szombat
Tivadar
16. hét
Április 20.
Cirkuszok világnapja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem