Nehéz évet zárt a magyar informatikai szektor, bár voltak pozitív eredmények is. Pozitív jelek mutatkoztak az informatikai társadalom építésében, tovább nőtt az internetezők száma és azon belül a széles sávot használók száma is. Ugyanakkor a hazai informatikai kis- és középvállalatok hihetetlen nehéz helyzetbe kerülnek, ha a bankok nem finanszírozzák a fejlődésüket - mondta a Napi Gazdaságnak Keresztesi János, az Informatikai Vállalkozások Szövetségének elnöke.
Az elnök a szervezet működésének értékelésekor jelentős sikernek értékelte, hogy az internetadóként emlegetett kulturális járulék bevezetését ideiglenesen sikerült elhárítani. Másrészt viszont nem sikerült elérni, hogy az informatika és a telekommunikációs szektor közös, kormányzati szintű irányítás alá kerüljön.
Az országban a két területnek jelenleg nincs közös, főosztályvezetői szintnél magasabb államigazgatási képviselete, különösen annak a ténynek az ismeretében, hogy a telekommunikációs iparág a GDP 7-8 százalékát termeli, az informatikával együtt pedig 10 százalék feletti ez az arány.
A válság miatt a piacbővítésnél nagyon nehéz a helyzet. Sajnálatos módon az NFT II. pályázatai másfél-két évet csúsztak, ezért a magyar vállalatok versenyképessége meggyengült. A magyar kis- és közepes vállalkozások szinte teljesen leállították informatikai fejlesztéseiket. Ez nagyon nagy baj, hiszen ezen a területen a magyar cégek eddig is le voltak maradva. E cégek hihetetlenül nehéz helyzetbe fognak kerülni, ha a finanszírozási lánc a bankok nehézségei miatt megszakad. Várhatóan nem fogják tudni a nagyobb projekteket elvállalni vagy akár befejezni sem. Mindezt megfejeli a már-már krónikus körbetartozási mizéria. A magyar kkv-k kilátástalan helyzetbe fognak kerülni
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








