Válság ide, vagy oda, enni kell. Aki pedig lusta főzni, vagy egyszerűen csak nincs a konyhai pepecselésre ideje, rendel valamit, vagy hazafelé étteremben eszik. De változtat-e a megszokásainkon a borús gazdasági légkör?
A pénzügyi válság őszi komolyra fordulása óta foglalkoztatja a szakembereket a kérdés, mennyire változtatja meg szokásainkat a jóléti lehetőségek hirtelen beszűkülése. Mely területeken adunk alább az igényeinkből és mihez ragaszkodunk körömszakadtáig. Hol vannak azok a pontok életünkben, ahol faragni tudunk a költségeinkből.
Az egyik legérdekesebb kérdés persze, hogy hogyan viszonyulunk az alapvető kiadásainkhoz, mint amilyen a táplálkozás. Vajon elfordulunk a drágább éttermektől és olcsóbb táplálkozási formákat választunk? A statisztikai adatok ezt mutatják, maguk az érintettek viszont nem látnak összefüggést.
A Netpincér Magyarország legnagyobb házhoz szállító cégek szolgáltatásait összegyűjtő portálja. A cég - a vele kapcsolatban lévő vállalatok egyre bővülő körének is köszönhetően - tavaly 62 százalékos forgalomnövekedést regisztrált. A válságot azonban sem a vállalat, sem a partnerei nem érzik egyelőre magukon. Mint Perger Péter, a cég ügyvezetője fogalmazott: az étkezés naponta minimum kétszer életünk része, ezért szolgáltatásunkról az emberek láthatóan nem mondanak le. Igaz, akik inkább étterembe járnak, nem is pártolnak át nagy tömegekben.
A válságot ugyanis várhatóan nem azok fogják először megérezni, akik eddig is ki tudtak fizetni egy "hagyományos étteremben" egy 2 fős vacsorára 5-10 ezer forintot, nem ők fognak most a nehézségek miatt a rendelt pizzára és gyorsétteremre váltani. Akik rendszeresen járnak hagyományos étterembe, inkább a gyakoriságot fogják csökkenteni, de nem fogják alapjaiban megváltoztatni a szokásaikat - mondta Vadnai Ágnes, a McDonald's Magyarországi Étterem Hálózat Kft. kommunikációs managere. - Mindemellett azonban korai lenne még értékelni, hogy a válság hogyan hat majd a vásárlói döntésekre és fogyasztói szokásokra. A karácsony még nem mutatott változást, azóta pedig kevés idő telt el ahhoz, hogy következtetéseket fogalmazzunk meg.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A McDonald's egyébként tengeren innen és túl remekül teljesített az elmúlt időszakban. Bár az elmúlt évről számszerűen még nincsenek pontos adatok, az előzetes eredmények szerint a magyar cég mindenképpen jobban teljesített a terveinél. Vadnai szerint azonban ennek nincs köze ahhoz, hogy az étterembe járók inkább gyorsétterembe járnának. Inkább az látszik, hogy a visszajáró vendégek jönnek gyakrabban, illetve a modernizált éttermek és az olyan új szolgáltatások, mint a McReggeli, vagy a McCafé vonzanak új vendégeket. A hazai leány elméletét látszik igazolni a New York-i Daily News online szavazása is. A válaszadók 37 százaléka ugyanis kevesebbet jár gyorséttermekbe, mint eddig, 32 százalék pedig nagyjából ugyanannyit - mindössze 22 százalék érezte úgy, hogy a válság kirobbanása óta többet jár gyorsétterembe, mint korábban.
A Burger King sem érzékelte eddig a gazdasági változást, az éttermeket üzemeltető Fusion Befektetési Zrt. nagyjából 20 százalékos forgalomnövekedéssel számolt, amit el is ért. Sem a vásárolt termékek egy főre jutó összértékében, sem a termékek összetételében sem történt nagy eltolódás, hiszen a prémium termékek forgalma nagyjából azonos arányban nőtt az alacsonyabb áru termékekével. A gyorséttermek legforgalmasabb időszaka továbbra is a vacsoraidő, bár az ebéd időszakában is van egy rövid csúcsforgalom.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Megnyílt a Nyugati pályaudvaron a felújított keresztaluljáró
- Letartóztatásban marad az antifaper olasz vádlottja, a 16 milliós óvadék is kevés volt
- MNB: megnőtt a forint inflációra gyakorolt hatása
- Megújult bemutatóhelyek, új állatok - kezdődik a fővárosi állatkert szezonja
- Kis-Benedek József az Arénában: a moszkvai merényletet nem csak az Iszlám Állam szervezte
- Kiemelt miniszteri feladatot kapott Kotán Attila