Zöldbe borult televízió az idei év slágere!

Pénzcentrum
2009. január 12. 09:30

Bármilyen hihetetlen a szkpetikusok számára: a környezettudatosság egyre nagyobb teret hódít a gondolkodásunkban. Egy felmérés szerint a fogyasztók kétharmada érdeklődik az iránt, hogy a megvásárolni szándékozott termék környezetbarát-e vagy sem. Ugyanakkor a vásárlók 65 százaléka szerint a nagyvállalatok igyekeznek "zöldebbnek" mutatkozni a válóságnál, 60 százaléknak pedig a részletes információk hiányoznak.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy Consumer Electronics felmérése még tavaly készült, azelőtt, hogy a tőzsdék ősszel összeomlottak volna. Azóta valószínűleg a vásárlókat jobban érdekli a termékek ára, mint az, milyen százalékban lehet újra feldolgozni az alkatrészeket, vagy mennyi energiát fogyaszt. A Las Vegas-i International Consumer Electronics Show (ismertebb nevén a CES) azonban teljesen kizöldült az idén.

A cégek egy része igyekezett minden oldalról egy zöld vállalat benyomását kelteni. A Samsung például nem csak egy olyan LED tv-családdal érkezett, mely 40 százalékkal kevesebbet fogyaszt a hasonló méretű LCD tévékhez képest, de bejelentette, hogy gyáraiban és irodáiban az ebédidő alatt és munka után automatikusan lekapcsolódnak a fények, hogy így is spóroljanak az energiával. A Panasonic új blu-ray lejátszója elődjénél 50 százalékkal kevesebb energiát fogyaszt. A Hewlett-Packard új nyomtatója pedig csak akkor kapcsol be, ha ténylegesen dolga akad.

A CEA korábbi felmérése megmutatta, hogy a fogyasztók nagyobbik fele (53 százaléka) hajlandó lenne több pénzt is áldozni egy termékre, ha az környezetbarát. A gyártók igyekeznek ezt többletszolgáltatásokkal ki is használni. A már említett alacsony fogyasztású Samsung televíziókon túl az emberek lelkiismeretére játszik a Motorola Renew fantázianévre hallgató telefonja is, mely nagyrészt újrahasznosított műanyag palackokból készült. Néhány kísérlet azonban balul sült el: a Fuji EnviroMAX ceruzaelemét például komoly kritikával illette a szakma, miután kiderült, hogy nem újrahasznosítható.

NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2024. április 24. 21:11
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem