A Samsung SDI 2022-2023 között tárgyalásokat folytatott a magyar kormánnyal egy harmadik akkumulátorgyár létesítéséről Göd és Csomád között.
Bármilyen hihetetlen a szkpetikusok számára: a környezettudatosság egyre nagyobb teret hódít a gondolkodásunkban. Egy felmérés szerint a fogyasztók kétharmada érdeklődik az iránt, hogy a megvásárolni szándékozott termék környezetbarát-e vagy sem. Ugyanakkor a vásárlók 65 százaléka szerint a nagyvállalatok igyekeznek "zöldebbnek" mutatkozni a válóságnál, 60 százaléknak pedig a részletes információk hiányoznak.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy Consumer Electronics felmérése még tavaly készült, azelőtt, hogy a tőzsdék ősszel összeomlottak volna. Azóta valószínűleg a vásárlókat jobban érdekli a termékek ára, mint az, milyen százalékban lehet újra feldolgozni az alkatrészeket, vagy mennyi energiát fogyaszt. A Las Vegas-i International Consumer Electronics Show (ismertebb nevén a CES) azonban teljesen kizöldült az idén.
A cégek egy része igyekezett minden oldalról egy zöld vállalat benyomását kelteni. A Samsung például nem csak egy olyan LED tv-családdal érkezett, mely 40 százalékkal kevesebbet fogyaszt a hasonló méretű LCD tévékhez képest, de bejelentette, hogy gyáraiban és irodáiban az ebédidő alatt és munka után automatikusan lekapcsolódnak a fények, hogy így is spóroljanak az energiával. A Panasonic új blu-ray lejátszója elődjénél 50 százalékkal kevesebb energiát fogyaszt. A Hewlett-Packard új nyomtatója pedig csak akkor kapcsol be, ha ténylegesen dolga akad.
A CEA korábbi felmérése megmutatta, hogy a fogyasztók nagyobbik fele (53 százaléka) hajlandó lenne több pénzt is áldozni egy termékre, ha az környezetbarát. A gyártók igyekeznek ezt többletszolgáltatásokkal ki is használni. A már említett alacsony fogyasztású Samsung televíziókon túl az emberek lelkiismeretére játszik a Motorola Renew fantázianévre hallgató telefonja is, mely nagyrészt újrahasznosított műanyag palackokból készült. Néhány kísérlet azonban balul sült el: a Fuji EnviroMAX ceruzaelemét például komoly kritikával illette a szakma, miután kiderült, hogy nem újrahasznosítható.
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








