11 °C Budapest

Túlzásokba esett a Tesco: már a hatóság is nyomoz utána!

Pénzcentrum
2009. január 7. 05:38

Elképesztő akciós ajánlatokkal csalogatta be a Tesco a vevőket az áruházaiba, az igényeiket kielégíteni azonban már nem tudta: úgy tűnik a rendkívül olcsón kínált italokból valójában nem is került a polcokra egy árva üveggel sem. Hogy az áruházlánc magatartása valóban a fogyasztóvédelmi törvénybe ütközött-e, most vizsgálják a brit hatóságok.

Az illetékes hatóságok fogdmegjei azután indították meg a nyomozást, hogy az egyik munkáspárti képviselőnő, Rosie Cooper kifakadt a brit alsóházban az áruházlánc ellen. Állítása szerint a Tesco reklámjának megfelelően 8 fontért (mintegy 2300 forintért) szeretett volna egy üveg Baileys-t venni, ám három áruházat is meglátogatott és egyben sem talált.

A felháborodott képviselőnő a cég ügyfélszolgálatát is felkereste, ahol azt a tájékoztatást kapta: minden áruházba kellett, hogy jusson valamennyi az akciós italokból, de nem túl sok. Cooper szerint az arrogáns cég viselkedése kimeríti a "beetető reklámozás" fogalmát, márpedig azt 2008 májusa óta tiltja a fogyasztóvédelmi törvény.

A Tesco szóvivője szerint azonban egyáltalán nem beetetésről volt szó, csupán szokatlanul sikeres volt az akció és a karácsony előtti rohamban hamar kifogytak a készletekből. Mindez azonban csak átmeneti jelenség és a boltok hamar újra megtelnek akciós italokkal. Szó sincs arról, hogy birkának néznék a vásárlóikat, vagy hogy csak a becsalogatásukról szólt volna az egész akció. (A parlamenti képviselő egy másik akciót is kifogásolt, nevezetesen, hogy a Jacob's Creek bor üvegjét 3 fontért reklámozta az áruházlánc, azonban a boltokban csak 6 fontért volt kapható.)

A Liverpool Trading Standards Office sem megerősíteni, sem cáfolni nem kívánta az Independentnek, vajon indított-e eljárást a Tesco ellen, az Advertising Standards Authority azonban bizonyosan igen. Utánajárnak azoknak a vádaknak is, melyek szerint a Tesco nem volt hajlandó levenni az akció reklámjait az után sem, hogy nyilvánvalóvá vált, nincsen raktáron semmilyen, a plakátokon látható termék.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem