Pénteken a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) pre-bid konzultációt tartott a mobiltelefon-piac versenyélénkítése, valamint a szélessávú internet lefedettségének növelése érdekében, október 22-én meghirdetett pályázatokról. A mai konzultáción az a 11 cég vehetett részt, amely eddig megvásárolta a pályázati kiírást .
Eredményes pályáztatás esetén a magyar piacon akár két új mobiltelefon-szolgáltató is megjelenhet és 15 évre szóló frekvenciahasználati jogosultságot szerezhet. Az egyik hasonló frekvenciakészletet szerezhet meg, mint a jelenleg is a piacon lévő három mobilszolgáltató. A másik pályázó a jelenleg nem használt 450 MHz-es frekvenciatartomány hasznosítására kaphat jogosultságot. Ez a szolgáltatás elsősorban a ritkán lakott területek és települések vezeték nélküli szélessávú internet-ellátását javíthatja.
Az NHH további öt csomagot hirdetett meg a 26 GHz-es frekvenciatartomány hasznosítására. Ez a frekvenciatartomány a mobilszolgáltatók, illetve más piaci szereplők, vagy akár nagyvállalatok belső infrastruktúrájának fejlesztésében tölthet be fontos szerepet és hozzájárulhat ahhoz, hogy jelentősen emelkedjen az ország jelenlegi vezeték nélküli szélessávú internet-lefedettsége.
A kiírást november 19-ig lehet megvásárolni, és a pályázatokat 2008. november 20-án, 9.00 és 12.00 óra között kell benyújtani. A két mobil-pályázat eredményhirdetésére legkorábban 2008. december 22-én, a 26 GHz pályázatok eredményhirdetésére pedig 2009. január 30-án kerülhet sor.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
A filmvilág szerelmeseinek nyújt különleges szórakozást egy új társasjáték, amely egyszerre teszteli a filmismereteket és teremt gyorsan oldott légkört baráti összejöveteleken.
Az idén októberben harmadszorra elinduló Launchpad programról Kövesdi Gáborral, a Brancsközösség alapítójával beszélgettünk.
Van, aki meztelenül, törölközőbe csavarva kényelmetlenül érzi magát, míg szintetikus anyagból készült fürdőruhában beülni a gőzbe több okból sem szerencsés.
-
Új vásárlók a magyar drogériákban: így változott meg a piac
A drogérialáncok nem csak hazánkban, Európa többi országában is dinamikusabban fejlődnek, mint a többi lánc.
-
Rohamosan csökken a hazai borfogyasztás, de a szakértőknek van megoldásuk a helyzetre
A klímaváltozás sem könnyíti meg a borászatok dolgát.