Az utasigényekhez igazodva a MÁV-VOLÁN-csoport idén is „megnyújtja” a balatoni szezont.
Szlovákiában új üzletbe fogott a vasúttársaság. Évi kétszázezer euró bevételt remélnek abból, hogy bárki névadó szponzora lehet a személyszállító vonatoknak. Az ötlet nem új, hazánkban azonban jelenleg csak a GYSEV folytat hasonló gyakorlatot - írja a Népszabadság.
Bejött a Szlovák Vasúti Társaság (ZSS) új kezdeményezése, amely szerint a szlovákiai székhelyű cégek névadói lehetnek a belföldi vonatjáratoknak, ami a vasutasok szerint komoly reklámértékkel bír. Az érdeklődés akkora, hogy a társaság már most is mondhat nemet a kérőknek.
A Szlovákiában újszerű kezdeményezés a magyar vasútnál kipróbált lehetőség: a MÁV legalábbis már egy évtizeddel ezelőtt keresett és talált bőkezű keresztapát vonatainak. Az első fecske a Westel InterCity volt. Az azóta megszűnt Westel Rádiótelefon Kft. a kilencvenes években márkaneve vasúti menetrendbe kerüléséért cserébe fedélzeti telefonokkal szerelte fel a MÁV Debrecenbe közlekedő IC-járatát. De üzleti alapon kapta a nevét a főváros és Miskolc között közlekedő TVK-IC is.
Más kérdés, hogy az állami vasútnál a kezdeti sikerek ellenére nem vált bevett gyakorlattá a vonatok nevének értékesítése. Szerelvényei többnyire az úti céljukhoz kötődő neveket kapnak a keresztségben, de neveznek el vonatokat ismert történelmi személyekről, a kultúra meghatározó alakjairól is. Üzleti alapon elkeresztelt járat jelenleg nincs a MÁV menetrendjében.
A Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. ellenben nem zárkózik el vonatai nevének áruba bocsátásától. Az osztrák-magyar vasúttársaság Sopron és Budapest között közlekedő két IC-járata - az Uniqua és a Kékfrankos - is szponzora után kapta a nevét egy menetrendi évre.
Elképesztő mennyiségű hamis árut foglaltak le Magyarországon: rosszul járt volna, aki pénzt ad ezért
Cigarettahamisítókra csapott le a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV): másfélmillió szál hamisított cigarettát találtak és foglaltak le Nyíregyházán.
Ezzel etetnek minket a boltok: féltve őrzött igazság derült ki több méregdrága, márkás élelmiszerről
Egyre népszerűbbek Magyarországon az áruházláncok sajátmárkás termékei. De mekkora kompromisszumot kell kötnie annak, aki ezekre cserélné le márkás kedvenceit, hogy spóroljon?
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Most hétvégén országos állateledel-gyűjtés: online térkép mutatja az adománypontokat
Május 11-12-én 10 és 16 óra között, harminchat helyszínen, az ország valamennyi INTERSPAR áruházában.
- Áprilisban 3,7 százalékos volt az infláció a márciusi 3,6 százalék után, így 14 hónap után megállt a pénzromlás mértékének csökkenése - közölte a KSH - a nap hírei
- Mihail Misusztyin: az orosz kormány fő feladata a "különleges hadművelet" részvevőinek támogatása
- Orsós Sztalvira kiharcolta az olimpiai részvételt
- Áramütés küldte a mélybe a kőművest - egy év felfüggesztett
- Férfi vízilabda ob I - Egyenlített az elődöntőben a BVSC
- Elhagyta Budapestet a kínai elnök