A fogyasztóvédőkkel egyeztet a UPC Magyarország Kft. azok után, hogy nemrégiben sajátos módon próbálta fogyasztóit áttéríteni az elektronikus díjfizetésre. A szolgáltató néhány hete arról tájékoztatta a sárga csekkel fizető ügyfeleit, hogy amennyiben nem térnek át az elektronikus díjfizetésre, úgy július 11-től havonta 96 forintos többletköltséget kell fizetniük. A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (Feosz) a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz (NFH) fordult, mondván: így az internetelérhetőséggel nem rendelkező, vagy egyszerűen a papíralapú számlázási rendszerhez ragaszkodó fogyasztókat hozza tisztességtelenül hátrányba a cég, ami egy ügyfélnek éves szinten 1152 forintos többletköltséget jelenthet - írja a Népszabadság.
Mivel időközben a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) is számos lakossági panaszt kapott, így most a versenyfelügyelet is foglalkozik az üggyel, arról azonban még nem döntöttek, hogy indítanak-e vizsgálatot.
Az ügy háttere, hogy a UPC még áprilisban bevezette az elektronikus számlaküldés és díjfizetés lehetőségét. A cég arra törekedett, hogy a költséges és a felhasznált tetemes mennyiségű papír okán környezetszennyező gyakorlaton változtasson. Azonban az előfizetők közül eddig meglehetősen kevesen éltek ezzel a lehetőséggel, ezért a cég így próbálta "ösztönözni" az ügyfeleit a gyorsabb és kevésbé költséges szolgáltatásra - még ha a jelek szerint kissé meggondolatlanul is.
Hogy kissé elhamarkodott céges döntés született, azt az is sejteti, hogy lehetővé tették az ügyfeleknek, hogy amenynyiben nem fogadják el a 96 forintos többletköltséget, úgy szerződést bonthatnak - ami éppenséggel kedvező lehetőség lett volna jó pár hűségszerződéses ügyfélnek, hogy megszabaduljanak az azóta már megdrágult szerződésüktől, s alacsonyabb áron kössenek újat.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.








