Július 1.-től megváltoznak a szeszesitalok zárjegyeire vonatkozó szabályok, így az elektronikus adatrögzítés segítségével sokkal könnyebbé válik a termék útjának követése a felhasználókig - írja a Világgazdaság.
Ez az intézkedés is része a feketegazdaság elleni hadjáratnak, az új rendszer keretein belül a zárjegyfelhasználóknak bizonyos időközönként adatot kell majd szolgáltatniuk a termékekről, a beszerzésről, és az értékesítésről is.
Az ellenőrzéseket laptoppal és vonalkód leolvasóval végzik majd el a Vám- és Pénzügyőrség munkatársai, így lényegesen megkönnyítve a bolti és a gyártói információk közötti különbségek kiszűrését.
A zárjegy adatai között szerepel majd, hogy kinek lett kiadva, nem körözik-e lopás vagy eltűnés miatt, és ezen kívül még számos hasznos tudnivalót is tartalmazni fog, ha érvénybe lép az új szabály. A tervek szerint az adattartalomhoz hozzákapcsolják majd a kereskedők által már ismert EAN-kódot is.
Az ellenőrzések során ezzel a módszerrel percek alatt kiderül majd a hatóság számára, hogy az adott termék hamis vagy hamisított zárjegyű.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








