Az elmúlt években jelentősen átalakultak telekommunikációs szokásaink. A növekvő internethasználatnak kedvez a telefonhasználati szokások változása is, hisz a mobilkommunikáció előretörése mellett egyre gyakoribbak az internetes hívások. De hiába az egyre több szolgáltató, még mindig nagyon drága mulatság az interneten való szörfölés.
A telekommunikációs kapcsolatok száma jelentősen nőtt az elmúlt években. Ide tartoznak a hagyományos telefonvonalak, a mobiltelefonok és az internetkapcsolatok is. A Voice over Internet Protocol (VoIP) technológiák, vagyis az internet alapú hangátvitel jelentős tért nyert mára a hangszolgáltatások piacán. A vezetékes nemzetközi hívások árában például érezhető már ennek hatása, amit számos szolgáltató átalánydíjas előfizetői csomagban kínál.
Mindehhez azonban internetkapcsolatra van szükség. Az elmúlt néhány évben jelentősen nőtt hazánkban a kommunikációs kapcsolatok száma.

Az OECD adatai alapján 10 év alatt több mint ötszörösére nőtt a vezetékes és mobil internetet használók száma. Nemzetközi összehasonlításban azonban még mindig a lemaradók között vagyunk. Az EU tagországok közül egyedül Lengyelország, Szlovákia és Törökország rendelkezik kevesebb telekommunikációs kapcsolattal. Kína és India továbbra is a sor végén kullog, azonban mindkét országban dinamikusan nő a felhasználók száma. Kínában például 1991-ben még kevesebb, mint egy kapcsolat jutott 100 lakosra, mára ez már 60-ra nőtt.
A legfejlettebb ebben a vonatkozásban is Luxemburg, ahol több mint kettő vezetékes vagy mobilkapcsolat jut egy lakosra.

Van tehát még hova fejlődnie hazánknak. A BellResearch felmérése alapján 2007-ben jelentős növekedés volt megfigyelhető a szélessávú internet-felhasználók számában, ami elérte a teljes háztartási sokaság 25 százalékát. Az említett időszakban a szolgáltatók számos kísérletet tettek arra, hogy alacsonyabb díjakkal, akciókkal, illetve mind jobb minőségű, nagyobb sávszélességű szolgáltatásokkal gyűjtsenek újabb előfizetőket, ugyanakkor a már meglévő előfizetők megtartásáért nem törték annyira magukat.
Internet használatért, szolgáltatótól függően átalány, illetve adatforgalom alapján fizetünk díjat. Ha megnézzük, hogy más országokkal összehasonlítva mennyibe kerül itthon az adatforgalom, már nem olyan meglepő a magyar lakosság alacsony internethasználata.

Az ábra az elérhető legalacsonyabb és legdrágább szolgáltatói díjakat tartalmazza. Ez alapján egyedül Görögországban és Törökországban kerül többe az adatforgalom, mint hazánkban.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A lakossági internetpiac az új belépők révén és a technológia változásával remélhetőleg fejlődni fog. Ehhez azonban nem csak az árak csökkenésére lenne szükség, hanem a hazánkban mutatkozó regionális különbségek megszüntetésére is. A kisebb településeken ugyanis még csak a háztartások hatodánál érhető el a világháló.
A mostanában napirendre került internetadónak már a felvetése is finoman fogalmazva érdekes. A számok türkében pont az ellenkezőre, vagyis az árak csökkentésére lenne szükség az IT szolgáltatások igénybevétele terén leszakadni látszó magyarok számára.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








