Közös önszabályozó etikai kódexet írt alá a Pannon, a T-Mobile és a Vodafone, a fiatal tizenévesek és gyermekek biztonságosabb mobiltelefon-használata érdekében. Az aláírást több mint fél éves közös munka előzte meg, melyet Magyarországon a Vodafone koordinált.
Napjainkban a mobiltelefon-használat már általánossá vált, Magyarországon is egyre több gyerek és fiatal rendelkezik mobilkészülékkel. A fiatalok körében a legkedveltebb és legelterjedtebb készülékek azok, melyek alkalmasak multimédiás szolgáltatások igénybevételére, valamint különféle tartalmak letöltésére is. Az így elérhető tartalmak között olyanokhoz is hozzáférhetnek a gyerekek, amelyek elsődlegesen felnőtteknek szólnak - a probléma fontosságára, és hatékony megoldások kidolgozására hazai és nemzetközi téren is kiemelt figyelmet fordítanak.
A most aláírt önszabályozási kódex alapján mindhárom mobilszolgáltató egyetért abban, hogy fontos a fiatal felhasználók védelme. Ezért vállalják, hogy támogatják a felnőtteknek szánt tartalomhoz való hozzáférés ellenőrzését, figyelemfelhívó kampányok kidolgozását, a mobiltelefonokon megjelenő illegális tartalmak elleni küzdelmet, illetve biztosítják a kereskedelmi tartalom transzparens osztályozását. Az etikai kódex kidolgozása már tavaly megkezdődött, azonban a részletek véglegesítése miatt most került aláírásra az együttműködés. A kódexet a három vállalat évente felülvizsgálja, és szükség esetén módosíthatja.
A mobilszolgáltatók, a tartalomszolgáltatókkal karöltve - 2007-ben már - kidolgozták az emelt díjas szolgáltatásokra vonatkozó etikai kódexet is, melynek elsődleges célja az ilyen típusú szolgáltatásokkal kapcsolatos pontos, alapos és korrekt tájékoztatás, valamint az egységes szabályozás kialakítása.
A biztonságosabb mobilhasználatot támogató magyarországi etikai kódex előzménye egyébként a 2007. februárjában, Brüsszelben aláírt Európai Keretmegállapodás, mely a vezető európai mobilszolgáltatók saját kódexe volt, a kiskorúak védelme érdekében. Az akkori keretmegállapodás aláírói között szerepelt a három hazai cég anyavállalata is, a Deutsche Telekom Group, a Telenor és a Vodafone Limited. A hét elején egy, a mobilszolgáltatókat tömörítő nemzetközi szervezet (GSMA) újabb kezdeményezést indított útjára szintén a gyermekek védelmével kapcsolatban, melyhez szintén csatlakoztak a nagy nemzetközi szolgáltatók.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








