Az elmúlt 5 évben szinte észrevétlenül duplázott a McDonald's. Ennyi idő alatt a legnagyobb gyorskiszolgáló étterem lánc mellett egy sikeres kávézóláncot is felépített. 2003 óta 22 McCafé-t, a McDonald's éttermekben kialakított kávézót nyitott országszerte. A kávézópiac legnagyobb hazai szereplője további dinamikus bővülést tervez, és nem bocsátkozik találgatásokba új versenytársak megjelenésével kapcsolatban.
A nemzetközi sajtóban "kávéháborúként" aposztrofált verseny a Starbucks és a McDonald's kávézói között a tengerentúlon már néhány éve zajlik, és a hírek szerint előbb-utóbb itthon is összeméri erejét a két lánc. "Nem versenytársainkra, hanem továbbra is vendégeink igényeire szeretnénk koncentrálni, ez a stratégia már bevált" - mondta Radek Janalík, a McDonald's ügyvezető igazgatója arra a kérdésre, hogy mit szól a Starbucks várható megjelenéséhez. "A verseny jót tesz az üzletnek, és a kávézó közönség is jól jár. Sok szereplő van most is a piacon, közülük lehet egy a Starbucks" - tette hozzá Janalík, aki a 22 egység további nagy ütemű fejlesztését tervezi. - "Tavaly a McCafé itthon is kilépett a McDonald's árnyékából, hiszen megnyílt első önálló egységünk az Arena Plazaban. Magyarország az 1900-as évek elején igazi kávézó nagyhatalom volt. A hazai kávékultúra nem veszett el, csak átalakult. Ezt a kultúrát szeretnénk tovább erősíteni, bővítve a kávét szeretők és élvezők széles körét."
Míg az Egyesült Államokban a vállalat év elején jelentette be, hogy közel tizennégyezer McDonald's-ban lesznek kávézók, addig a kávéházi hagyományaira méltán büszke Magyarország a bevezetésben úttörő szerepet játszott. A hazai első McCafé különlegessége az, hogy 2003-ban a világon hatodikként, Közép-Európában pedig elsőként nyitotta meg kapuit. A McCafé kávézók rendszerint a McDonald's éttermeken belül - ún. shop-in-shop rendszerben - találhatók, azonban a tavalyi 6 nyitást követően a kávézólánc üzleti sikere indokolttá tette a McCafé önállósodását. Ezért a 22. hazai kávézót a McDonald's étteremtől függetlenül nyitotta meg a vállalat az Arena Plazaban.
A magyarországi McCafék árbevétele és vendégszáma dinamikusan nőtt a hazai piacra lépés óta; a szolgáltatások új vendégkört vonzottak az éttermekbe is. Azokban az éttermekben, ahol kávézó is működik, tavaly a vendégforgalom 12 százalékát adták a kávéra, süteményre betérők. A kávézók közel 12 tonna kávét használtak fel a tavalyi évben, 12-szer annyit, mint az első nyitás évében. Az elmúlt 5 évben közel 3 millió csésze kávét fogyasztottak el a McCafé vendégei. A gyorsétterem lánc 2008-ban legalább 5 új egység nyitását tervezi, és arra számít, hogy a kávézói forgalmának növekedése idén a tavalyi 25%-os növekedést is meghaladja majd.
A McDonald's védjegyének számító gyors és barátságos kiszolgálás mellett a McCafé-ban a kávéházi miliőre jellemző szolgáltatás és kínálat várja a kávézás kedvelőit. A McDonald's éttermek és a McCafé pultja külön helyezkednek el, így a kávézó lassabb tempója nem befolyásolja, így nem is lassítja az éttermi kiszolgálást. A McCafé-ban magas minőségű, Arabica típusú, frissen őrölt babkávéból készült hagyományos és különleges kávékészítményeket, édes és sós sütemények széles választékát kínálják. Az állandó választék mellett a McCafé-k szezonális ajánlatokkal - nyaranta jeges kávéval és frappéval, télen forró italkülönlegességekkel - csábítják a vendégeket.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
"A hagyományok mellett a felkészült személyzetnek, a gondosan kialakított légkörnek, a megfizethető áraknak, és nem utolsó sorban a helyi ízléshez igazodó minőségi és széles termékválasztékot értékelő, szerető magyar közönségnek köszönhető, hogy a McCafé koncepció itthon is kedvelt és sikeres kávézólánccá vált." - magyarázta Radek Janalík a kávézólánc diadalmenetének okait.
Műfenyő vagy igazi? Pont kerülhetett az ősi vita végére: tisztul a kép, minden ebbe az irányba mutat
A karácsonyi időszak közeledtével egyre többen foglalkoznak a karácsonyfa-választás kérdésével.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








