Az elmúlt 5 évben szinte észrevétlenül duplázott a McDonald's. Ennyi idő alatt a legnagyobb gyorskiszolgáló étterem lánc mellett egy sikeres kávézóláncot is felépített. 2003 óta 22 McCafé-t, a McDonald's éttermekben kialakított kávézót nyitott országszerte. A kávézópiac legnagyobb hazai szereplője további dinamikus bővülést tervez, és nem bocsátkozik találgatásokba új versenytársak megjelenésével kapcsolatban.
A nemzetközi sajtóban "kávéháborúként" aposztrofált verseny a Starbucks és a McDonald's kávézói között a tengerentúlon már néhány éve zajlik, és a hírek szerint előbb-utóbb itthon is összeméri erejét a két lánc. "Nem versenytársainkra, hanem továbbra is vendégeink igényeire szeretnénk koncentrálni, ez a stratégia már bevált" - mondta Radek Janalík, a McDonald's ügyvezető igazgatója arra a kérdésre, hogy mit szól a Starbucks várható megjelenéséhez. "A verseny jót tesz az üzletnek, és a kávézó közönség is jól jár. Sok szereplő van most is a piacon, közülük lehet egy a Starbucks" - tette hozzá Janalík, aki a 22 egység további nagy ütemű fejlesztését tervezi. - "Tavaly a McCafé itthon is kilépett a McDonald's árnyékából, hiszen megnyílt első önálló egységünk az Arena Plazaban. Magyarország az 1900-as évek elején igazi kávézó nagyhatalom volt. A hazai kávékultúra nem veszett el, csak átalakult. Ezt a kultúrát szeretnénk tovább erősíteni, bővítve a kávét szeretők és élvezők széles körét."
Míg az Egyesült Államokban a vállalat év elején jelentette be, hogy közel tizennégyezer McDonald's-ban lesznek kávézók, addig a kávéházi hagyományaira méltán büszke Magyarország a bevezetésben úttörő szerepet játszott. A hazai első McCafé különlegessége az, hogy 2003-ban a világon hatodikként, Közép-Európában pedig elsőként nyitotta meg kapuit. A McCafé kávézók rendszerint a McDonald's éttermeken belül - ún. shop-in-shop rendszerben - találhatók, azonban a tavalyi 6 nyitást követően a kávézólánc üzleti sikere indokolttá tette a McCafé önállósodását. Ezért a 22. hazai kávézót a McDonald's étteremtől függetlenül nyitotta meg a vállalat az Arena Plazaban.
A magyarországi McCafék árbevétele és vendégszáma dinamikusan nőtt a hazai piacra lépés óta; a szolgáltatások új vendégkört vonzottak az éttermekbe is. Azokban az éttermekben, ahol kávézó is működik, tavaly a vendégforgalom 12 százalékát adták a kávéra, süteményre betérők. A kávézók közel 12 tonna kávét használtak fel a tavalyi évben, 12-szer annyit, mint az első nyitás évében. Az elmúlt 5 évben közel 3 millió csésze kávét fogyasztottak el a McCafé vendégei. A gyorsétterem lánc 2008-ban legalább 5 új egység nyitását tervezi, és arra számít, hogy a kávézói forgalmának növekedése idén a tavalyi 25%-os növekedést is meghaladja majd.
A McDonald's védjegyének számító gyors és barátságos kiszolgálás mellett a McCafé-ban a kávéházi miliőre jellemző szolgáltatás és kínálat várja a kávézás kedvelőit. A McDonald's éttermek és a McCafé pultja külön helyezkednek el, így a kávézó lassabb tempója nem befolyásolja, így nem is lassítja az éttermi kiszolgálást. A McCafé-ban magas minőségű, Arabica típusú, frissen őrölt babkávéból készült hagyományos és különleges kávékészítményeket, édes és sós sütemények széles választékát kínálják. Az állandó választék mellett a McCafé-k szezonális ajánlatokkal - nyaranta jeges kávéval és frappéval, télen forró italkülönlegességekkel - csábítják a vendégeket.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
"A hagyományok mellett a felkészült személyzetnek, a gondosan kialakított légkörnek, a megfizethető áraknak, és nem utolsó sorban a helyi ízléshez igazodó minőségi és széles termékválasztékot értékelő, szerető magyar közönségnek köszönhető, hogy a McCafé koncepció itthon is kedvelt és sikeres kávézólánccá vált." - magyarázta Radek Janalík a kávézólánc diadalmenetének okait.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében
- Júniusban vezetik be a dugódíjat New Yorkban
- Jó időre börtönbe küldték a gigantikus kriptobukás felelősét
- Új hajók az új balatoni szezonra - képek