2007. január 1-je és szeptember 30-a között 34,9 millió vonaljegyet értékesített a Budapesti Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság, ebből 18,7 millió volt a hagyományos vonaljegy. Az eladott havi, illetve 30 napos bérletek száma - a teljes árú mellett a tanuló és nyugdíjas bérleteket is beleértve - idén szeptember végéig 4,7 millió.
Az eladott, egyszeri felszállásra jogosító, hagyományos vonaljegyek száma a 2003-as, hozzávetőleg 35,5 millió eladott darabhoz képest 2006-ra 27,2 millióra csökkent. A havi és a 30 napos bérletek (a tanuló és nyugdíjas bérleteket is beleértve) eladási darabszáma 2003-ban körülbelül 7,3 millió volt, ami folyamatos csökkenés mellett 2006-ra 6,4 millióra esett vissza. Az eladott vonaljegyek számának hozzávetőleg 23,4 %-os csökkenését 12,3 %-os csökkenés kísérte a bérletek tekintetében.
Az elmúlt 5 évben évente átlagosan 3%-kal csökkent a BKV fizető utasainak a száma. A főváros lakosainak száma is jelentősen csökkent az utóbbi években, mára nem éri el az 1,7 millió főt (KSH adat), nem meglepő tehát, hogy a BKV Zrt. járműveit igénybe vevő utasok száma is csökkenő tendenciát mutat.
A hagyományos vonaljegy ára jelenleg 230 forint, egy felnőtt havi bérlet 7350 forintba kerül. Bécsben például ezek az összegek 430 és 12.600 forint körüliek, azaz 87, illetve 71%-kal többért vehetik igénybe osztrák szomszédaink a közösségi közlekedést.
Az utasszám, illetve ezzel szoros összefüggésben a jegy-, illetve bérletvásárlás csökkenése tény, Európa számos nagyvárosában tendencia. Ugyanakkor a szolgáltatások minőségének javítása, az utasok valós igényeihez, utazási szokásaihoz, az utazás mértékéhez jobban alkalmazkodó tarifafajták, illetve módszerek alkalmazása valós igényként merül fel. Éppen ezért társaságunk igyekszik számos új javaslattal hozzájárulni ahhoz, hogy az új alternatívákkal (hétköznap érvényes családi napijegy, 30 napos bérlet általánossá tétele), illetve egyszerűbb vásárlási lehetőségekkel (kártyával történő fizetés, SMS-ben történő jegyvásárlás) megfeleljen a megváltozott igényeknek és a közösségi közlekedés európai kívánalmainak.
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








