2007. január 1-je és szeptember 30-a között 34,9 millió vonaljegyet értékesített a Budapesti Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság, ebből 18,7 millió volt a hagyományos vonaljegy. Az eladott havi, illetve 30 napos bérletek száma - a teljes árú mellett a tanuló és nyugdíjas bérleteket is beleértve - idén szeptember végéig 4,7 millió.
Az eladott, egyszeri felszállásra jogosító, hagyományos vonaljegyek száma a 2003-as, hozzávetőleg 35,5 millió eladott darabhoz képest 2006-ra 27,2 millióra csökkent. A havi és a 30 napos bérletek (a tanuló és nyugdíjas bérleteket is beleértve) eladási darabszáma 2003-ban körülbelül 7,3 millió volt, ami folyamatos csökkenés mellett 2006-ra 6,4 millióra esett vissza. Az eladott vonaljegyek számának hozzávetőleg 23,4 %-os csökkenését 12,3 %-os csökkenés kísérte a bérletek tekintetében.
Az elmúlt 5 évben évente átlagosan 3%-kal csökkent a BKV fizető utasainak a száma. A főváros lakosainak száma is jelentősen csökkent az utóbbi években, mára nem éri el az 1,7 millió főt (KSH adat), nem meglepő tehát, hogy a BKV Zrt. járműveit igénybe vevő utasok száma is csökkenő tendenciát mutat.
A hagyományos vonaljegy ára jelenleg 230 forint, egy felnőtt havi bérlet 7350 forintba kerül. Bécsben például ezek az összegek 430 és 12.600 forint körüliek, azaz 87, illetve 71%-kal többért vehetik igénybe osztrák szomszédaink a közösségi közlekedést.
Az utasszám, illetve ezzel szoros összefüggésben a jegy-, illetve bérletvásárlás csökkenése tény, Európa számos nagyvárosában tendencia. Ugyanakkor a szolgáltatások minőségének javítása, az utasok valós igényeihez, utazási szokásaihoz, az utazás mértékéhez jobban alkalmazkodó tarifafajták, illetve módszerek alkalmazása valós igényként merül fel. Éppen ezért társaságunk igyekszik számos új javaslattal hozzájárulni ahhoz, hogy az új alternatívákkal (hétköznap érvényes családi napijegy, 30 napos bérlet általánossá tétele), illetve egyszerűbb vásárlási lehetőségekkel (kártyával történő fizetés, SMS-ben történő jegyvásárlás) megfeleljen a megváltozott igényeknek és a közösségi közlekedés európai kívánalmainak.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Lázár János: nem kis sebet ütött a Fideszen a kegyelmi ügy
- Komoly biztonsági résre derült fény, de nincs mit tenni
- A banki alkalmazott mentett meg egy ügyfelet a csalóktól - videó
- Úgy tűnik, egy nagyhatalomnak sikerül betiltania a dohányzást - világelsők lehetnek
- Újabb részletek az idősek jogosítványáról
- Péntek reggeltől óriási gyorshajtóvadászat kezdődik – itt megtalálja az összes traffipax helyét