Benyújtották a kedvezményrendszer átalakításának számláját a Volán-társaságok: 5,5 milliárd forint megtérítését várják a költségvetéstől. A cégek növekvő veszteségeik miatt már buszaikat is elzálogosítják - írja a Népszabadság.
Június óta egyezkednek a Volánok a nekik járó költségtérítések kifizetéséről. A költségvetésből autóbuszos társaságoknak erre a célra az idén csaknem 50 milliárd forint jut. A cégek számításai szerint azonban a csaknem hatezer idei menetrendszűkítő intézkedés, a veszteséges vasúti mellékvonalakon a közszolgáltatások májusi átvétele és az év végéig várható 8,8 százalékos utasszámcsökkenés mellett ennél legalább 5,5 milliárd forinttal többre lenne szükség. Jövőre pedig újabb 8,3 milliárd forint plusz költségtérítés kellene
A társaságok teljes eladósodásához vezető folyamatot azonban lelassíthatná, ha az idei megtakarításaiból a MÁV-ot 60 milliárd forinttal megsegítő kormány a vasút feladatait tavaly 14, az idén várhatóan 21 mellékvonalon átvállaló autóbuszos cégeknek legalább az utasoknak adott kedvezményeket megtérítené. Már csak azért is, mert a volános számítások szerint a költségvetés éppen az utazási kedvezmények rendszerének átalakításán 18-20 milliárd forintot spórolt meg a MÁV-GYSEV-Volán hármasnál.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








