Szeptemberben óriási mértékben csökkent az infláció, az augusztusi 8,3 százalék után 6,4 százalékkal emelkedtek az árak az előző év azonos időszakához képest. Ennek ellenére éves szinten az élelmiszerárak emelkedése augusztushoz képest 2,2 százalékos, 2006. szeptemberéhez képest pedig 9,8 százalékos volt - derül ki a KSH legfrissebb adataiból.

Mi történt 1 hónap alatt?
1 hónapos időtávlaton emelkedett a liszt (14,9%), a tojás (7,8%), a száraztészta (7,7%), az étolaj és a kenyér (6,5-6,5%), a péksütemények (5,8%), a baromfihús (4,6%), valamint a sertéshús (2,8%) ára. Az idényáras élelmiszerek (például burgonya) nélkül számított havi élelmiszerár-változás 2,4 százalékos volt.

A ruházkodási cikkek ára, a szezonalitásnak megfelelően az előző hónaphoz képest 3,7 százalékkal emelkedett. Megkönnyebbülést jelenthet, hogy átlag alatti áremelkedés volt tapasztalható augusztushoz képest az egyéb cikkek (0,6%) esetében, s a háztartási energia ára is csupán 0,1 százalékkal emelkedett. Csökkentek az árak a fogyasztási cikkek (-0,1%), valamint a szolgáltatások (-0,6%) területén, ez utóbbin belül főleg az üdülések ára mérséklődött, 10,9 százalékkal.
Mi történt 1 év alatt?
Az előző év azonos időszakához képest az élelmiszerárak átlagon felüli mértékben 9,8 százalékkal emelkedtek. Jelentős mértékben drágult a liszt 43,4, az idényáras élelmiszerek 27,7, a tojás 20,1, a kenyér 18,0, a baromfihús 16,2, valamint az étolaj ára 12,3 százalékkal.
Szintén átlagon felül (12,9%) emelkedett a háztartási energia ára, igaz, az előző havi adatokhoz képest enyhülés következett be. A távfűtés árában 37,6 százalékos, míg a vezetékes gáz árában 18,1 százalékos növekedést regisztráltak.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Átlagon felüli drágulást, 6,9 százalékos emelkedést mértek a szolgáltatások árában is, melyen belül a csatornadíj 13,8, a szemétszállítási díj 12,0, a vízdíj 10,5 százalékkal drágult. Átlag alatti áremelkedés volt tapasztalható a szeszes italok, dohányáruk (6,2%), az egyéb cikkek (3,5%), valamint a ruházkodási cikkek (0,3%) esetében. A tartós fogyasztási cikkekért átlagosan 1,2%-kal kellett kevesebbet fizetni, mint 2006. szeptemberében.

Mi várható?
A Portfolio.hu elemzői felmérésének várakozásai 2008. végére 3,3 és 4,7 százalék között szóródnak.

Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








