Új, korszerű utastájékoztatási és járműdiagnosztikai rendszer bevezetését tervezi a BKV: a beruházás körülbelül 8 milliárd forintot emésztene fel, melynek megvalósításához a közlekedési vállalat uniós pályázatok útján szeretne forrást szerezni - írja a Népszabadság.
A jelenlegi tervek szerint a 2 év múlva bevezetésre kerülő rendszert újabb két év után az úgynevezett e-ticketing, vagyis a chip-kártyás jegyrendszer követné, mellyel lehetővé válik, hogy a BKV személyre szabott ajánlatot tegyen utasai számára, azok közlekedési szokásainak megfelelően. Vagyis minden tömegközlekedést használó ügyfél valóban annyit fizet majd, amennyit utazik.
Az elektronikus jegyek a tömegközlekedést üzemeltető BKV számára is hasznos információt nyújthatnának a járatok kihasználtságáról, a forgalom nagyságáról és az utazási szokásokról. Az e-ticketing egy Nyugat-Európában már hatékonyan működő rendszer, amelyet azonban sehol sem kötnek össze olyan módon utastájékoztatási modullal, ahogy azt a BKV tervezi.
A szolgáltatást igénylő utasok SMS-ben tájékozódhatnak majd a járatok pontos érkezéséről és a forgalmi helyzetről. Persze a forradalmian új, utas-barát tájékoztatáshoz hasonló hatást érhetne el a vállalat a gépjárműpark felújításával, erre azonban jelenleg nincsenek meg a szükséges források.
Az idei évben még használt járművek vásárlására se futja, a 10 milliárdos keret ugyanis még az állomány foltozgatására sem elég. Az állomány folyamatos megújításához ennek legalább hatszorosára lenne szükség. Ez azonban még csak a járművek cseréjére lenne elég: a megállók, szervizparkok és villamospályák felújítására nem jutna.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.








