2007. szeptember 1-jével a Kormány 225/2007. (VIII.31.) számú rendelete alapján a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség és annak területi felügyelőségeinek összevonásával létrejött az egységes Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság.
A megyei és fővárosi fogyasztóvédelmi felügyelőségek kikerülnek a közigazgatási hivatalok szervezetéből és a jövőben egy szervezetet alkotnak a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséggel. Az NFH élén továbbra is főigazgató áll. A hivatal központi szervből, regionális felügyelőségekből áll, a felügyelőségek szervezeti egységei pedig a megyei kirendeltségek.
A hatékony állami szerepvállalás érdekében meghozott döntés lényege, hogy megszűnik az eddigi kettős irányítás, megvalósul a fogyasztóvédelmi feladatok egységes, összehangolt vezetése. A májusban a kormány által már elfogadott 2007-2010 közötti időszakra szóló fogyasztóvédelmi cselekvési program legfontosabb célja a fogyasztás biztonságának erősítése és az, hogy a fogyasztóvédelem váljon össztársadalmi üggyé. Bár a korszerű fogyasztóvédelem ereje nem elsősorban a tiltásban, hanem a nyilvánosságban rejlik, abban, hogy ösztönözzön a pozitív magatartásra, azért továbbra is szükség van a jogsértést elkövető cégekkel szemben a komoly hatósági fellépésre.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








