A Magyar Nemzeti Bank korábbi bejelentésének megfelelően 2007. augusztus 31-én bevonja a 2006 előtt kibocsátott ezerforintosokat. Szeptember 1-től az ezresek közül csak a fémcsíkkal ellátott bankjegyekkel lehet fizetni.
A Magyar Nemzeti Bank 2006. április 10-én bocsátotta ki az új, korszerű biztonsági elemekkel ellátott 1000 forintos bankjegyeket, és idén június 6-án jelentette be, hogy a régi típusú 1000 forintosokkal csak augusztus 31-ig lehet fizetni.
Az új és a régi típusú ezresek között az a legfontosabb különbség, hogy az új 1000 forintos előoldalára vörösréz színű, hullámos vonalú, hologram hatású fémcsík, továbbá gyöngyház színű, ún. irizáló nyomat került.
A jegybank 2007 elejétől már csak ezt a korszerűbb, biztonságosabb, fémcsíkkal ellátott 1000 forintost hozta forgalomba, így a régiek részaránya folyamatosan csökkent, s a mindennapi vásárlások alkalmával már csak elvétve találkozhatunk a fémcsík nélküli ezressel.
Akinél még mindig van régi típusú, azaz fémcsík nélküli 1000 forintos bankjegy, holnapig felhasználhatja, vásárolhat vele, de szeptembertől már csak a fémcsíkkal ellátott 1000 forintosokat fogadják el fizetéskor, mert az már nem lesz törvényes fizetőeszköz.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Akinél ezután is marad 2006 előtt kibocsátott ezres, annak sem vész el a pénze. A kereskedelmi bankok, a takarékszövetkezetek valamint a posta fiókjaiban ugyanis szeptembertől legalább fél évig, a Magyar Nemzeti Bankban pedig húsz évig, 2027. augusztus 31-ig lehet névértéken beváltani a régi ezreseket.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








