A legális gazdaságnak évente mintegy 600 millió dolláros veszteséget okoz a feketepiac, melyből a legnagyobb részt a zene harapja ki - írja a Világgazdaság.
Becslések szerint a tavalyi év során körülbelül 1,2 milliárd illegális zenei terméket adtak el, s összesen 20 milliárd zeneszámot töltöttek le engedély nélkül a világhálóról.
A Mahasz becslése szerint a hazai zenei iparnak a kalózkiadványok miatt több mint 15 milliárd forintos kára keletkezik. A kiadók világszerte a digitális értékesítés erősítésével igyekeznek felvenni a harcot az illegális terjesztés ellen.
A hazai értékesítésnek a tavalyi év során mintegy 11 százalékát tette ki az internetes és mobilletöltés. A robbanásszerű fejlődésnek azonban gátját állja a fizetési módszerek lassú fejlődése. Itthon például sokan tartanak a bankkártyás internetes vásárlástól.
A többség a drágább, de általa biztonságosabbnak ítélt SMS-küldős módszert választja, ez azonban ahhoz vezet, hogy a magyar zenei webáruházak gyakorta az iTunes számonkénti 99 centes árának többszörösét is elkérik a vevőktől.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








