A fapados légitársaságok megjelenése a hazai piacon is jelentős változásokat hozott, de nem csak az árak területén, hanem a marketingstratégiában is. Időről időre a Gazdasági és Versenyhivatal büntetést szab ki a megtévesztő hirdetések alkalmazóira, a helyzet azonban ezen intézkedések hatására sem javult jelentősen az elmúlt időszakban.
A légitársaságok reklámozási gyakorlatában a leginkább kifogásolható pont, hogy a hirdetésekben feltüntetett néhány ezer forintos, esetenként csupán néhány száz forintos ajánlat nem tartalmazza magában az egyéb költségeket, amelyet az utasoknak meg kell fizetniük. Ilyen költségek például a repülőtéri illeték, a jegykiállítási díj vagy egyéb más jogcímen felszámolt költség.
Mihálovits András, a GVH szóvivője elmondta, hogy mára már sajátossággá vált a légitársaságok esetében a hiányos tájékoztatás, mely ellen a GVH versenyhatósági büntetések kiszabásával védekezik: 2006-ban a Sky Europe-nak 50, a Malévnak pedig 30 millió forintjába kerül a megtévesztésre alkalmas tájékoztatás, míg legutóbbi ítéletében a hivatal a Wizz Airt marasztalta el hasonló tevékenységért, 20 millió forintos büntetés megfizetésére kötelezve a társaságot.
A leggyakoribb probléma, hogy a hirdetésekben a feltüntetett árak csak oda és a visszaútra már nem szólnak, illetve, hogy a társaságok csak az akciós alapdíjat írják ki, az igénybevétel feltételeit nem.
A társaságok azzal védekeznek, hogy mivel ezen taktikák alkalmazása általános, abban az esetben, ha betartanák az erre vonatkozó törvényt, az hátrányos helyzetbe hozná őket. A Sky Europe szóvivője, Hegedűs Judit elmondta, hogy a vásárló emellett az online rendelési felületen részletes tájékoztatást kap a végösszegről, illetve telefonos jegyrendelés esetén az ügyintéző feladata ugyanezen feladat ellátása.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


