Jelenleg a vevők vannak túlsúlyban a hazai kábeltelevíziós hálózatok piacán. A piacvezető cégek (UPC, EMKTV, Fibernet, T-Kábel) közül egyik sem eladó, sőt a cégek további bővítéseket szeretnének végrehajtani- írja a Napi.
A bővítések gátja, hogy sem a középméretű, sem a kivállalkozások tulajdonosai nem szeretnének megválni vállalkozásuktól, sőt fejlesztésekbe kezdenek, hogy az általuk nyújtott termékpalettát tovább bővíthessék internet-, illetve telefonszolgáltatással.
A jelek szerint az újabb technológia bevezetése sem tudta megtörni a piacon jelen lévő kis- és közép vállalkozásokat, így a nagyvállalatok ilyen módon nem tudják majd bővíteni ügyfélkörüket.
Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatás ráadásul most van csúcsán, így újabb területeket lefedő fejlesztések sem várhatóak, a UPC a tavalyi évben hajtott végre beruházásokat, de ezek a már kiépített rendszer stabilizálását célozták.
A legnagyobb növekedést a társaságok az új internetezők számában érheti el, az erőjelzések szerint ugyanis az idén 800 ezer körül alakul majd azoknak az új előfizetők száma. Egyes szakemberek azonban megkérdőjelezik a prognózist, és az internet penetráció növekedésének lassulásával számolnak, amelyet főként a magyar háztartások szerény számítógépes ellátottságával indokolnak.
A cégeknek ennek ellenére nincs okuk a panaszra, hiszen az előző évben is több százmilliárd forintos forgalmat bonyolítottak le.