A VISA által készített felmérés szerint a fogyasztók jobban tartanak a személyi és pénzügyi adataik biztonságának csorbulásától, mind a terrorfenyegetettségtől, a munkanélküliségtől, a járványoktól vagy éppen a természeti katasztrófáktól. Teszik mindezt annak ellenére, hogy bár a tengerentúlon a bankkártya-csalások millió dolláros nagyságrendű kárt okoznak évente, ez az összeg elenyésző a mozgásban lévő több ezer milliárd dollárnyi pénzmennyiséghez képest.
A banki üzletág számára már 2004-ben is 546 millió dollárnyi, vagyis körülbelül 107 milliárd forintnyi kárt okoztak a bankkártya-csalások, ebből 8 millió dollárt jelentett a PIN-kóddal való, 193 millió dollárt az aláírásos vásárlás. A legnagyobb tételt azonban az ATM-en, hamis vagy lopott kártyával végrehajtott tranzakciók adják, amelyek összesen 345 millió forintot vettek ki a bankok "zsebéből".
A bankkártyával és az azon megtalálható adatokkal való visszaélés egyre jelentősebb méreteket ölt világszerte, amely a kereskedelmi bankoktól is egyre nagyobb erőfeszítéseket igényel. Az probléma részleges megoldását vagy enyhítését jelenti a bankkártyát chippel való ellátása, amely jelentős mértékben megnehezíti a másolást, vagy a hamis kártyát használatát.
Az Európában, Ázsiában és a világ egyéb részein alkalmazott módszert azonban az amerikai banki szektor elveti, mivel a csalások okozta károk egyelőre semmiképpen nem érik el a rendszer kiépítésének költségeit, kezdve a bankkártyák jelenlegi 0,27 centes árának 1 dollár felé való drágulásáról, amely azonban még mindig elenyésző az ATM-ek és POS-terminálok átalakításának költségeihez képest.
A bankkártyával kapcsolatos csalások köre igencsak széles: ide tartozik az ATM-en vagy POS-terminálokon elhelyezett szkennerekkel való adatlopástól, a sorban előttünk álló PIN-kódjának megjegyzése is.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Korányi G. Tamás az osztalékfizetésekről: a legtöbb részvényes dörzsölheti a tenyerét
- Keresik a Szépművészeti új igazgatóját
- Tanúskodni hívták Joe Bident
- Újfajta, félelmetes fegyvert tesztelhet élesben Oroszország
- Már ki is nevezték Szentkirályi Alexandra utódát - és az utód utódát is
- Napokon belül pénzre számíthat rengeteg háztartás