A VISA által készített felmérés szerint a fogyasztók jobban tartanak a személyi és pénzügyi adataik biztonságának csorbulásától, mind a terrorfenyegetettségtől, a munkanélküliségtől, a járványoktól vagy éppen a természeti katasztrófáktól. Teszik mindezt annak ellenére, hogy bár a tengerentúlon a bankkártya-csalások millió dolláros nagyságrendű kárt okoznak évente, ez az összeg elenyésző a mozgásban lévő több ezer milliárd dollárnyi pénzmennyiséghez képest.
A banki üzletág számára már 2004-ben is 546 millió dollárnyi, vagyis körülbelül 107 milliárd forintnyi kárt okoztak a bankkártya-csalások, ebből 8 millió dollárt jelentett a PIN-kóddal való, 193 millió dollárt az aláírásos vásárlás. A legnagyobb tételt azonban az ATM-en, hamis vagy lopott kártyával végrehajtott tranzakciók adják, amelyek összesen 345 millió forintot vettek ki a bankok "zsebéből".
A bankkártyával és az azon megtalálható adatokkal való visszaélés egyre jelentősebb méreteket ölt világszerte, amely a kereskedelmi bankoktól is egyre nagyobb erőfeszítéseket igényel. Az probléma részleges megoldását vagy enyhítését jelenti a bankkártyát chippel való ellátása, amely jelentős mértékben megnehezíti a másolást, vagy a hamis kártyát használatát.
Az Európában, Ázsiában és a világ egyéb részein alkalmazott módszert azonban az amerikai banki szektor elveti, mivel a csalások okozta károk egyelőre semmiképpen nem érik el a rendszer kiépítésének költségeit, kezdve a bankkártyák jelenlegi 0,27 centes árának 1 dollár felé való drágulásáról, amely azonban még mindig elenyésző az ATM-ek és POS-terminálok átalakításának költségeihez képest.
A bankkártyával kapcsolatos csalások köre igencsak széles: ide tartozik az ATM-en vagy POS-terminálokon elhelyezett szkennerekkel való adatlopástól, a sorban előttünk álló PIN-kódjának megjegyzése is.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








