Lassú növekedés helyett csökkenést hozott a 2006-os év a hazai idegenforgalomban. A legnagyobb visszaesést a budapesti szállodák szenvedték el, miközben a vidéki szállásadók ismét jó évet zártak - köszönhetően a belföldi turizmus élénkülésének -írja a Magyar Hírlap.
A magas repülőtéri illetékek, az őszi budapesti zavargások, valamint a szomszédos országok növekvő vonzereje okolható leginkább azért, hogy 2006-ban az előző évinél kevesebb külföldi turista kereste fel Magyarországot. A Központi Statisztikai Hivatal által kiadott tavalyi szállodai mutatószámokból kiderül: a hotelek 2006-ban az előző évinél egy százalékponttal alacsonyabb, átlagosan 59 százalékos szobakapacitás-kihasználtsággal működtek. Az eltöltött vendégéjszakák száma 9,4 milliót tett ki, ami fél százalékkal maradt el az előző évitől. Ezen belül a főként a külföldi vendégkört kiszolgáló fővárosi szállodákat három-hat százalékos csökkenés jellemezte, miközben a vidéken működő hotelekben - a Balaton partján levő háromcsillagos egységek kivételével - nőtt a vendégéjszakák száma.
Az uniós csatlakozás és a diszkont légitársaságok gyors forgalomnövekedésének következtében 2005 kiugró év volt az ágazatban, így várható volt, hogy 2006-ban a vendégszámot nem sikerül túlszárnyalni. Így is lett, s ebben ludasak a magas ferihegyi reptéri díjak is, amelyek miatt a fapados légitársaságok térnyerése megtorpant.
A vidéki szállodák többsége ennek ellenére tavaly is jó évet tudott zárni, elsősorban azért, mert a drága euró miatt sokan külföld helyett idehaza nyaraltak. Erre a szállásadók különleges ajánlatokkal, például félpénzes napok meghirdetésével erősítettek rá, s a szálláshelykínálat is tovább bővült.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Megtakarításból befektetés: avagy hogyan válhatunk befektetővé akár havi 50 ezer forinttal is?
Nyitrai Győzőt, az MBH Befektetési Bank üzlet- és termékfejlesztésért felelős vezérigazgató-helyettesét kérdeztük.


