Lassú növekedés helyett csökkenést hozott a 2006-os év a hazai idegenforgalomban. A legnagyobb visszaesést a budapesti szállodák szenvedték el, miközben a vidéki szállásadók ismét jó évet zártak - köszönhetően a belföldi turizmus élénkülésének -írja a Magyar Hírlap.
A magas repülőtéri illetékek, az őszi budapesti zavargások, valamint a szomszédos országok növekvő vonzereje okolható leginkább azért, hogy 2006-ban az előző évinél kevesebb külföldi turista kereste fel Magyarországot. A Központi Statisztikai Hivatal által kiadott tavalyi szállodai mutatószámokból kiderül: a hotelek 2006-ban az előző évinél egy százalékponttal alacsonyabb, átlagosan 59 százalékos szobakapacitás-kihasználtsággal működtek. Az eltöltött vendégéjszakák száma 9,4 milliót tett ki, ami fél százalékkal maradt el az előző évitől. Ezen belül a főként a külföldi vendégkört kiszolgáló fővárosi szállodákat három-hat százalékos csökkenés jellemezte, miközben a vidéken működő hotelekben - a Balaton partján levő háromcsillagos egységek kivételével - nőtt a vendégéjszakák száma.
Az uniós csatlakozás és a diszkont légitársaságok gyors forgalomnövekedésének következtében 2005 kiugró év volt az ágazatban, így várható volt, hogy 2006-ban a vendégszámot nem sikerül túlszárnyalni. Így is lett, s ebben ludasak a magas ferihegyi reptéri díjak is, amelyek miatt a fapados légitársaságok térnyerése megtorpant.
A vidéki szállodák többsége ennek ellenére tavaly is jó évet tudott zárni, elsősorban azért, mert a drága euró miatt sokan külföld helyett idehaza nyaraltak. Erre a szállásadók különleges ajánlatokkal, például félpénzes napok meghirdetésével erősítettek rá, s a szálláshelykínálat is tovább bővült.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Megrázó gázai felvétel nyerte a World Press Photo fődíját – képek
- Navracsics Tibor elárulta, mi lesz a magyar EU-elnökség fő vitatémája
- Cristiano Ronaldónak be kell érnie fél pénzzel
- Lezuhant egy motoros a cirkuszi halálgömbről Győrben
- Zebra költözik az Astoriára – mutatjuk, hol
- Részben az is felelős, akinek a portáján szúnyog van - ezt tehetjük, és ezt teszi a katasztrófavédelem