Nem viccel a Plus és a Cora! A Pénzcentrum.hu előző havi bevásárló körútja óta valamelyest mérséklődött árukosarunk havi drágulásának mértéke, mely ezúttal 0.6%-ot tett ki. Ennél persze sokkal érdekesebb, hogy a lassan karácsonyi díszletben úszó boltok közül melyikbe a legérdemesebb betérni. Tapasztalataink szerint a Plus még mindig nem elégelte meg az áremelést, így mostanra meglehetősen sajátos értelmezést nyer náluk a "kemény diszkont" fogalma, ahol elvileg a szűk választékot kellene egyesíteni a rendkívül alacsony árakkal. Előbbi tökéletesen sikerül, az árversenyben azonban lassacskán utolérik a különlegesen széles választékkal büszkélkedő Kaiser's-t. Ehhez csak gratulálni lehet, de ha vetünk egy pillantást az ártrendeket üzletenként bemutató grafikonra, láthatjuk, hogy ez a bravúr a Corának is mindjárt sikerül. (Persze utóbbi esetében egy hipermarketről és nem egy diszkontról van szó, de akkor is...) Lássuk hát a lényeget!
A Pénzcentrum.hu rögtönzött árukosarát alapvetően négy termékkategória alkotja, melyek a következők: italok (rövidital, sör, pezsgő, ásványvíz), alapanyagok (cukor, liszt, étolaj), higiéniás termékek (fogkrém, tusfürdő, tisztítószer, mosópor), egyéb (kenyér, kávé, szalámi). Olvasóink javaslatára a kosarat májusban kibővítettük a mosóporral és a téliszalámi torzító hatásának csökkentésére már csak fél kilót vettünk belőle.
A kosár összeállítása természetesen szubjektív, így nem állíthatjuk, hogy minden egyéb esetben ugyanez a sorrend alakulna ki a vizsgált kiskereskedelmi egységek között, néhány alább kiemelt érték azonban mindenképp elgondolkodtató.
Az összehasonlításba a Tesco, Auchan, Cora hármas mellé bekerült a Plus és a Metro is, valamint a sorból valamelyest kilógó (nem diszkont és nem hipermarket) Kaiser's. Minden kiskereskedelmi egység esetében fővárosi próbavásárlást végeztünk, az alábbi árak ezek alapján adódnak.
A Pénzcentrum.hu árukosarának árváltozását az alábbi grafikon hivatott üzletenkénti bontásban bemutatni. A mosópor nélküli adatokat tartalmazó ábrán jól látható, hogy a Cora és a Plus nem vicceli el az áremelést, így a Tesco-nak egy minimális csökkentéssel is sikerült a korábbinál kedvezőbb helyezést kiharcolnia. Figyelemre méltó, hogy a Kaiser's és a Cora, valamint a Plus között kezd elmosódni a különbség, míg a legolcsóbb mezőnyben minimálisra olvadt a Metro előnye az Auchannal szemben.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A következő oldalra kattintva részletesebben is láthatjuk, mi változott és mennyivel, illetve mit hol éri meg beszerezni.
Mit hol érdemes megvenni?
Az alábbi táblázatok magukért beszélnek, a konkrét árak mellett bemutatják a hó/hó alapú árváltozás mértékét százalékban, termékekre és üzletekre lebontva:
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Major Veronika az olimpiai kvótaszerzés után: "Nehéz megszólalni"
- Ez történik, ha a mesterséges intelligenciára bízzák egy romantikus film elkészítését
- Ukrán műholdas tévéket állított le egy orosz támadás, az egyiknél az adást is lecserélték
- Exit poll: a HDZ nyert Horvátországban, de nem tud önállóan kormányt alakítani
- Új német kezdeményezés Ukrajna légvédelmének támogatására
- Búcsúzni kényszerült az épp csak visszatérő Nadal