Az Egyesült Királyság 20 legnagyobb tőzsdei vállalata munkavállalónként átlagosan 96 ezer font adózás előtti profitot termelt az elmúlt évben - derül ki a The Observer kutatásából.
Az átlag természetesen elfedi a szélsőségeket: míg a Britsh Gas 445,200 fontot termel alkalmazottanként, addig a Tesco csupán 6.9 ezret. Az adatok minden esetben a legfrissebb éves jelentésben feltüntetett számokon alapulnak.
A top20 tagjaként a Vodafone csaknem 241 ezer fontot vesztett egy dolgozóra vetítve, miután éves eredménye 14.85 milliárd fontos mínuszt mutatott. Az eredményeket jelentősen torzító Vodafone jelentésről tudni kell azonban, hogy csupán a számviteli leírásoknak köszönhető az óriási veszteség, ezt a tételt kiszűrve pedig megkapjuk a 20 legnagyobb mezőnyében a 96,274 fontos átlagot.
A meglehetősen furcsa összehasonlítás természetesen rávilágít arra, hogy a legtöbb szektorban a konkurens vállalatok hasonló profit/alkalmazott rátával dolgoznak.
A legmagasabb rátával rendelkező British Gas-nak van a lista szereplői közül a legkevesebb alkalmazottja, míg a legalacsonyabb értéket felmutató Tesco foglalkoztat a legtöbb embert.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








