Tavaly óta minimális növekedést mutat a szervizdíjat alkalmazó éttermek száma a Magyar Vendéglátók Ipartestülete felmérése szerint. 400-450 vállalkozó közül mindössze 13-15 alkalmazza a 2005. október 1-jén bevezetett díjat, ám az alkalmazók tapasztalatai kedvezőek.
Magyarországon az éttermi kategóriába tartozó éttermek 2-3%-a emelte árait ezen a módon. A cégek szabadon dönthetnek a díj időszakos változtatásáról, valamint az abból befolyó bevételek dolgozók közötti elosztásáról.
A legtöbb cég a bevezetés ellen azzal érvelt, hogy a vendégkör nem bírja el a maximum 15%-os szervizdíjat. Döntő többségében továbbra is a legmagasabb kategóriájú éttermek alkalmazzák a díjat, ezen belül is megfigyelhető Budapest fölénye.
A tapasztalatok szerint aki jól mérte fel cége erőviszonyait, jól becsülte a várható forgalmat és tisztában volt vevőköre sajátosságaival, annak kedvezőek a tapasztalatai.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








