7 °C Budapest

Száguldó autópiac - Guruló milliárdok

Pénzcentrum
2006. március 21. 13:00

Kedvező tendenciák jelentek meg mind a hazai mind pedig az európai autópiacon. Bár februárban a magyarországi eladások visszaesést mutattak, a januári kiugró forgalom miatt még így is közel kilencszázalékos volt a kéthavi bővülés.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
 
Magyarország
 
A magyar piac az év első két hónapjában mintegy 13,75 százalékkal bővült haszongépjárművekkel együtt. Ez azért is mondható jó eredménynek, mivel a 2005-ben a személygépkocsi piac 4,3, a haszongépjárműveké pedig 13,2 százalékkal csökkent.
A személygépkocsiknál 7-8 százalékos lehet a forgalombővülés az elmúlt év azonos időszakához képest, de ez a fejlődés elsősorban a bázis alacsony szintjének köszönhető. A mostani tendencia alapján a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) még márciusra is forgalomnövekedést jósol, mivel a választások miatt sokan előre hozzák vásárlásaikat.
A eladások bővülése a különféle márkák között korántsem volt egyenletes. Lássuk mit mutatnak a számok:

A „mi autónk” továbbra is vezeti a mezőnyt, de a Volkswagen is beleerősített ebben az évben. A Peugeot számára viszont nem kezdődött fényesen ez az év, legalábbis ami a hazai eladásokat illeti, ugyanis mintegy 49 százalékkal esett vissza az értékesítés a tavalyi év azonos időszakához képest.
Európa
 
Európában az előző évhez képest 2,1%-kal, 1,1 millió darabra nőtt az eladott új autók száma. Mivel a kereskedési napok számában nincs lényeges különbség tavalyhoz képest, ezért ez az adat megerősíti az erőteljes évkezdést. Az időszak legnagyobb nyertesei a Volkswagen (a Jetta, a Passat modellek és Skoda teljesített kiemelkedően) és a Fiat voltak. A DaimlerChryslernél a Mercedes-Benz modellek 7%-os növekedése ellensúlyozta a veszteséges Smart modell 27%-os zuhanását.

A legolcsóbb hazaiak

A magyarországi újautó-kínálat legolcsóbb darabja a Fiat Seicento. Az olasz „csődörért” mindössze - ezer forint híján - 1,5 millió forintot kell fizetni. Ennél 200 ezer forinttal többet kóstál a Chevrolet Spark 0,8 literes motorral szerelt legolcsóbb változata A Renault által újjávarázsolt, Romániában gyártott 1,4 literes benzinmotorral szerelt Dacia Loganért 1,89 millió forintot kell a szalonban hagynunk. A Fiat Pandák most kedvezményesen vásárolhatók meg, az 1,1 literes erőforrással hajtott verzió 1,9 millió forintba kerül. Az 1300 köbcentis dízelmotorral szerelt Pandát a Fiat Magyarország Kft. a legolcsóbb hazai piacon kapható gázolajos autóként hirdeti, s mindössze 2,29 millió forintot kérnek a portékáért. A Ford a 2,1 millióért kínált Ka, és a 2,3 millió forinttól induló Fiesta modellel igyekszik felvenni a versenyt a riválisokkal, míg a Honda nem kínál 2,5 millió forintnál olcsóbb autót. A Hyundai az Atos néven futó kisautójával akarja meghódítani a piacot, amit már 1,9 millió forinttól el lehet hozni a szalonból. A Hyundai-csoporthoz tartozó Kia a Picantót 1,8 millió forintért vihetjük haza.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. december 1. szerda
Elza
48. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?