A Fidesz szerint, a fiatalok bizalma megcsappant a jelenlegi oktatási kormányzat iránt, mert csökkent a jelentkezők száma, az Oktatási Minisztérium a demográfiai torlódás mérséklődésével magyarázza a jelenséget. Egy biztos: míg tavaly 150 ezren adták be jelentkezésüket valamely felsőoktatási intézménybe, addig idén ez a szám 130 ezer közelébe csökkent - írja az Edupress.
A Fidesz szerint, a fiatalok bizalma megcsappant a jelenlegi oktatási kormányzat iránt, mert csökkent a jelentkezők száma, az Oktatási Minisztérium a demográfiai torlódás mérséklődésével magyarázza a jelenséget. Egy biztos: míg tavaly 150 ezren adták be jelentkezésüket valamely felsőoktatási intézménybe, addig idén ez a szám 130 ezer közelébe csökkent – írja az Edupress.
Az Országos Felsőoktatási Információs Központban (OFIK) megkezdték a felvételi lapok adatainak feldolgozását. Bár a részletes adatokra még várni kell, az első számadatok a felsőoktatás iránti érdeklődés csökkenését mutatják: az idén valamivel több, mint 132 ezren jelentkeztek a felsőoktatásba - 17,5 százalékkal kevesebben, mint tavaly. Akkor ugyanis 150 ezer A jelű lap érkezett az OFIK-hoz.
A korábbi években megszokottnál kevesebb jelentkező feltehetően nem a középiskolás korosztályt jellemzi, hanem a korábban érettségizők, a levelező- vagy távoktatásos képzésekre jelentkezők körében várható - tudta meg az EduPress az OFIK-tól.
Magyar Bálint oktatási miniszter ezt a jelenséget a demográfiai torlódás mérséklődésével magyarázta, hiszen az elmúlt években sokan jelentkeztek - és már a felsőoktatásban tanulnak - azok közül, akik korábban, a felsőoktatási expanzió előtt nem tudtak bejutni a felsőoktatásba.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








