Egyre többen érzik tehernek a karácsonyi főzést, ezért idén is számos budapesti étterem kínál elviteles ünnepi menüt.
2020 márciusában 43%-ot esett a vendéglátóhelyek forgalma az egy évvel korábbihoz képest. Az elvitel alig segített valamelyest.
Március 17-től a vendéglátóhelyek is nehéz helyzetbe jutottak a koronavírus járvány miatt, mivel ettől kezdve csak 15 óráig ülhetett be a kedves vendég, ezt követően reggel 6 óráig csak elvitelre volt lehetőség. Március 28-tól viszont már ennyi lehetőség sem maradt, mivel a vendég nem kereshette fel a vendéglátóhelyet úgy, hogy helyben ehessen és ihasson is valamit. Maradt az elvitel és a házhoz szállítás.
Az elvitelre kínálásnak, vagy éppen a házhoz szállításnak is azonban vannak korlátai, hiszen a vendéglátásban a kényelem mellett (nem kell otthon krumplit pucolni) az élménynek döntő a szerepe, az asztaltársaságról nem is beszélve. Megszaporodott ugyan a házhoz szállítás, több vendéglátós futárt lehetett látni az utcákon március vége felé, de hát a statisztika szerint ez nem sokat segített, a vendéglátós piac is nagyot bukott márciusban. Pontosabban a hónap második felében.
Pedig 2020 jól indult a vendéglátásban is, januárban-februárban a kereskedelmi vendéglátás 10% felett nőtt (volumenben, mennyiségben), igaz, a kisebb szeletet jelentő munkahelyi vendéglátás ugyanakkor döcögve indult.
Március második fele: padlón a vendéglátás
A statisztika szigorú, kíméletlenül mutatja a járvány miatti visszaesést a vendéglátásban is. És igazából két hét alatt zuhant közel felével a márciusi vendéglátás. Ebből az is kikövetkeztethető, hogy március első felében még a szokásos üzletmenetet feltételezve - mitől lett volna másként -, a hónap második felében erősen padló közeli volt a vendéglátóhelyek vendégforgalma. A csekélyebb szeletet képező munkahelyi vendéglátás kisebbet bukott:
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








