A stagnáló tendenciát mutató Győr, Kaposvár, Kecskemét, Tatabánya, Veszprém és Zalaegerszeg mintáit 3 hete kimutatási határ alatti örökítőanyag koncentráció jellemzi.
2020 márciusában 43%-ot esett a vendéglátóhelyek forgalma az egy évvel korábbihoz képest. Az elvitel alig segített valamelyest.
Március 17-től a vendéglátóhelyek is nehéz helyzetbe jutottak a koronavírus járvány miatt, mivel ettől kezdve csak 15 óráig ülhetett be a kedves vendég, ezt követően reggel 6 óráig csak elvitelre volt lehetőség. Március 28-tól viszont már ennyi lehetőség sem maradt, mivel a vendég nem kereshette fel a vendéglátóhelyet úgy, hogy helyben ehessen és ihasson is valamit. Maradt az elvitel és a házhoz szállítás.
Az elvitelre kínálásnak, vagy éppen a házhoz szállításnak is azonban vannak korlátai, hiszen a vendéglátásban a kényelem mellett (nem kell otthon krumplit pucolni) az élménynek döntő a szerepe, az asztaltársaságról nem is beszélve. Megszaporodott ugyan a házhoz szállítás, több vendéglátós futárt lehetett látni az utcákon március vége felé, de hát a statisztika szerint ez nem sokat segített, a vendéglátós piac is nagyot bukott márciusban. Pontosabban a hónap második felében.
Pedig 2020 jól indult a vendéglátásban is, januárban-februárban a kereskedelmi vendéglátás 10% felett nőtt (volumenben, mennyiségben), igaz, a kisebb szeletet jelentő munkahelyi vendéglátás ugyanakkor döcögve indult.
Március második fele: padlón a vendéglátás
A statisztika szigorú, kíméletlenül mutatja a járvány miatti visszaesést a vendéglátásban is. És igazából két hét alatt zuhant közel felével a márciusi vendéglátás. Ebből az is kikövetkeztethető, hogy március első felében még a szokásos üzletmenetet feltételezve - mitől lett volna másként -, a hónap második felében erősen padló közeli volt a vendéglátóhelyek vendégforgalma. A csekélyebb szeletet képező munkahelyi vendéglátás kisebbet bukott:
Komoly átalakítás érik a kórházakban: új rendszert eresztenének a betegekre, sokan nem fognak örülni
Egy friss tanulmány alapján a Foresight nevű mesterséges intelligencia előrejelezheti a betegek lehetséges egészségügyi problémáit.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében