17 °C Budapest
High angle view of young woman making credit card payment while doing online shopping on laptop. Technology makes shopping easier. Mockup image for woman doing online shopping.

Nagyszerű lehetőségek számtalan magyar számára: ezekkel a fusi melókkal keresheted rommá magad

2022. október 12. 19:32

Minden tizedik magyarnak származik bevétele a hobbijából. Jelenleg az értékesítés legfőképp helyi csoportokban és közösségi csatornákon zajlik. Él bennünk a vágy a profizmusra, hiszen azok körében, akik még nem árulnak, kifejezetten vonzó, hogy saját webshopjuk legyen – mutatják egy friss reprezentatív felmérés adatai. Az értékesítés legfőbb gátja az időhiány, különösen a nőknél.

Kreatív nők, vállalkozó kedvű férfiak

A magyarok többségének (53%) van olyan hobbija, amivel alkotnak, létrehoznak valamit. Jelenleg ez a tevékenység minden ötödik válaszadónak hoz bevételt, de a megkérdezettek közel 24%-a tervezi, hogy a jövőben pénzt keressen a hobbijával. Sőt, kifejezetten sokan (55%) vannak olyanok is, akiknek eddig ugyan nincs még olyan hobbijuk, amivel alkotnak, most gondolkoznak azon, hogy mit is készíthetnének eladásra – mutatják a webáruházak létrehozásával és üzemeltetésével foglalkozó Shoptet reprezentatív felmérésének adatai.

Míg a kreativitás tekintetében a nők felé billen a mérleg (a nők 58, a férfiak 48%-ának van olyan hobbija, amivel alkot), addig a vállalkozó kedv esetében pont fordított a helyzet. Arányaiban több férfi keres pénzt a szabadidős tevékenységével, mint nő (a férfiak 15%-a, a nők 5%-a), de ez változhat, hiszen azok közt, akik még nem árulnak, de tervezik, a nők vannak többségben.

Eladni, de hol és mikor? Az online térben látja a megoldást a válaszadók döntő többsége

Azok közül, akik termékeiket már jelenleg is árusítják, körülbelül minden negyedik (23%) helyi csoportokban és közösségi csatornán próbálkozik az eladással. A második leggyakoribb eladási helynek az offline tér bizonyul: 18% szervez garázsvásárt, vagy megy közeli vagy akár távolabbi piacokra. Az eladó elérhetőségeivel ellátott saját weboldallal a megkérdezettek 14%-a rendelkezik, saját webshopja azonban csak a válaszadók 6%-ának van. Ezzel szemben az értékesítés ötletével kacérkodók körében magasan a facebookos értékesítés (53%) és a saját webshop (46%) terve a legnépszerűbb.

Mi kellene a nagyobb értékesítési kedvhez?

A cég kíváncsi volt arra, hogy mik az eladás gátló tényezői. Tízből négy alkotó kedvű magyar érzi úgy, hogy a termékei nem eléggé magas minőségűek ahhoz, hogy azt mások megvegyék, de kb. tizedük dolgozik azon, hogyan lehetne profibb, mert a célja az eladás. A második leggyakoribb indok az időhiány volt (35%), ami sokkal inkább jellemző a nőkre, mint a férfiakra: a nőknek közel a fele (44%), a férfiaknak azonban alig negyede (24%) válaszolta azt, hogy nincs ideje nagyobb mennyiségű terméket előállítani. Ezeken kívül minden ötödik megkérdezett anyagi okokra is visszavezeti, hogy miért is nem vállalkozik: egyaránt 21-21%-uk válaszolta azt, hogy nem meri föladni a főállását, vagy hogy költségesnek találja a vállalkozás elindítását. Az eladással járó teendőket is sokan nyűgnek éreznék (19%). A megfelelő platform megtalálása viszont a legtöbbüknek nem jelentene gondot (94%) és az alapanyag árára sem panaszkodtak tömegével.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 26. péntek
Ervin
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm