A buboréktea egy édes, tea alapú ital, amelyben tápióka "buborékok" úszkálnak, ennek köszönhetően extra nagy szívószállal kell inni, hogy a buborékokkal együtt fogyaszthassuk el az...
Noha a munkáltatók többsége idén is megtartotta az előző évben kínált cafeteria-elemek zömét, az adóelőnye miatt kiemelt helyzetben lévő SZÉP-kártya, illetve a pénzkifizetés teszi ki a teljes cafeteria-juttatások 96 százalékát - derül ki friss adatokból.
A felmérés közel ezer munkavállaló idei választásait összegzi, ők valamennyien a BDO cafeteria-tanácsadási szolgáltatását igénybe vevő vállalatok alkalmazottai. Bár az adatok országos szinten nem tekinthetők reprezentatívnak, azokból számos fontos következtetés leszűrhető. A mintában szereplő cégeknél az átlagos havi cafeteria-juttatás 2020-ban 30 310 forint, ez éves szinten közel 364 ezer forintot tesz ki.
- A SZÉP-kártya részesedése a cafeteria-juttatások összértékén belül elérte a 68 százalékos mértéket. Ez az arány 2018-ban még csupán 38, tavaly pedig 54 százalék volt. Részletesebb bontásban idén is a vendéglátás alszámla a legnépszerűbb 38 százalékkal, míg a szálláshely 23, a szabadidő alszámla pedig 7 százalékos részarányt képvisel.
- A SZÉP-kártya térhódítása nem meglepő annak ismeretében, hogy a legnépszerűbb cafeteria-elemek közül 2019 óta egyedüliként tarthatta meg kedvezményes adózását (jelenleg csupán 15% SZJA és 17,5% szociális hozzájárulás terheli). Emiatt tudott idén a munkabérrel azonos mértékben adóztatott pénzkifizetés rovására is növekedni.
- A pénzkifizetés a visszaesés ellenére továbbra is a teljes cafeteria-érték 28 százalékát képviseli (2019-ben 40 százalékos volt a részesedése). Ennek a népszerűségnek az az oka, hogy az alacsonyabb keresetű munkavállalók az üdülési juttatással szemben a hétköznapi kiadásokat támogató, azonnal elkölthető elemeket preferálják - akár alacsonyabb összegű juttatás formájában is.
- Noha a pénzkifizetés adózása immár nem tér el a munkabérétől, a cégek mindegyike fenntartotta ezt a lehetőséget, sőt, egy részük a többlet adóteher egy részét vagy egészét is átvállalta. Ennek több oka is van:
- A béren kívüli juttatások motivációs hatása jóval hosszabb ideig érvényesül, mint egy hasonló mértékű béremelésé
- Az alapbérbe épített juttatás megemelte volna egy sor bérhez kötődő juttatásnak, például a túlóradíjnak az összegét is
- Az idei évre szóló cafeteria-juttatások fennmaradó 4 százaléka önkéntes egészség- és nyugdíjpénztári befizetésekre (együttesen 2,8%), helyi közlekedési bérletek térítésére (1,1%), bölcsődei-óvodai költségtérítésre (0,6%), ajándékkártyára (0,2%), illetve kulturális szolgáltatásra és sportrendezvény-belépőre (együttesen: 0,3%) lett fordítva.
- magyarázza Nagy Petra, a BDO Magyarország cafeteria és relokációs munkatársa. - Ennek ellenére a vállalatok többsége továbbra sem tervezi cafeteria-rendszerének átalakítását, racionalizálását. Ők ezzel azt kívánják üzenni munkavállalóik felé, hogy ezentúl sem korlátozzák az ő választási lehetőségeiket."
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- A pénzügyminiszter 12 pontja felrobbanthatja a német kormánykoalíciót
- Bevásárlókocsit hagytak a síneken, akár nagyobb tragédia is történhetett volna
- Nagyon ugrik a közönség bizonyos közszereplők és hírességek nevére - felmérés
- Kevesebb pénzt kap Szlovákia az Ukrajnának nyújtott korábbi katonai segítségért
- Deportálhatják azokat az ukránokat, akik nem veszik fel az orosz állampolgárságot
- Bolsonaro utcai politizálásba kezdett - Elon Muskot is védi