A Digiméter 2020, 2021 és 2022 után immár negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét.
Visszafogott kilátásokkal indulnak neki az idei évnek a hazai nagyvállalatok. A K&H nagyvállalati növekedési index tovább csökkent, így jelenleg 4 ponton áll. A szolid hangulat egyértelműen a gazdasági környezet megítélésére vonatkozik, mivel középtávon jelentősen mérséklődött a gazdasági növekedésre számítók aránya, miközben a nagyvállalati beruházási boom is várat még magára.
Tovább apad a nagyvállalatok lendülete: a hazai, 2 milliárd feletti éves árbevételű nem-állami nagyvállalatok növekedési kilátásairól képet adó K&H nagyvállalati növekedési index ismét csökkent, jelenleg 4 ponton áll. Ilyen alacsony értéket mindössze egyszer, egy évvel ezelőtt vett fel az index. "A hazai nagyvállalati döntéshozók körében végzett felmérésünk eredménye szerint a cégek egyre inkább visszafogják következő egy évi várakozásaikat, így tehát már két éve egy lassú csökkenő trend figyelhető meg. A cégek 2020-ban is saját helyzetüket látják kedvezőbbnek, annak ellenére, hogy a vállalati részindex 10-ről 9 pontra mérséklődött. A makrogazdasági részindex viszont továbbra is a negatív tartományban van, az előző negyedévhez hasonlóan -7 ponton áll" - mondta el Patrick Van Overloop, a K&H Üzleti ügyfelek divízió vezetője.
Hol a beruházási boom?
A vállalattal kapcsolatos szerényebb várakozások mögött az áll, hogy bár minden második cég tervez valamilyen beruházást 2020-ban, ezek értékében nem várható nagy fellendülés. Jelentősen, 29 százalékról 17 százalékra csökkent ugyanis azon cégek aránya, akik növelni tervezik a beruházásokra fordított kiadásaikat, miközben az előző negyedévi 60 százaék helyett 74 százalék az, aki idén szinten tartja a fejlesztésekre szánt költségeket - írja közleményében a bank.
Szinten maradunk?
A gazdasági kilátásokat illetően hároméves időtávon jelentősen átrendeződtek a várakozások. "Erőteljesen, 43 százalékról 24 százalékra csökkent a gazdaság további javulását feltételezők aránya, de gazdasági visszaeséssel is jóval kevesebben számolnak az előző negyedévhez képest, miközben a cégek háromnegyede szerint a jelenlegi gazdasági növekedés lesz jellemző 2023-ig. Ezzel megfordult az elmúlt közel egy évre jellemző trend. Most már nem csak rövid, de középtávon is azok a cégek vannak többségben, akik a jelenlegi gazdasági növekedés ütemével számolnak" - tette hozzá a szakember.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Itthon még nem engedélyezik, külföldön már hódít az erkélynapelem
- Gyászol a Diósgyőr focicsapata és szurkolói - elhunyt Tatár György
- Halál az országúton
- Ha allergiás, akkor erre nagyon figyeljen
- Kempf Zoltán egy időre háttérbe szorítja az influenszerkedést, és megcélozza az olimpiát
- Az oroszoknak még több harci robot kell