A makrogazdasági tényezőket összegző makro részindex -11 ponton áll egy felmérés szerint.
Tavaly 847 vállalkozás termelt szőlőbort Magyarországon, együttesen 4518 alkalmazottal, 2017-hez képest kettővel kevesebb cég adott 47-tel több embernek munkát - derült ki a Világgazdaság érdeklődésére az Opten Kft. által közölt adatokból. A borászatok összesített árbevétele 118,78 milliárd volt a múlt évben a korábbi 109,8 milliárd után, az adózott eredményük pedig 7,46 milliárd forintra ugrott az előző évi 4,83-ról. Vagyis a céginformációs szolgáltató tájékoztatása alapján a forgalom 8,1, a profit viszont 54,4 százalékkal nőtt. Az összképet azonban valamivel torzítja, hogy a 2018-as tevékenysége után 135 bortermelő nem adott le pénzügyi beszámolót, ez a szám 2017-ben még csak 96 volt, azaz 11,3-ről 15,9 százalékra ugrott az adminisztratív kötelezettségnek eleget nem tevő piaci szereplők aránya.
A működő borászatok 68 százaléka, összesen 584 vállalkozás 100 millió forint alatti árbevételt könyvelt el az Opten adatai szerint, ami arról tanúskodik, hogy hiányoznak a palettáról a közepes méretű cégek, a sok családi kisvállalkozás mellett néhány technológiai fejlettségben és termelési volumenben élen járó óriás határozza meg az ágazatot - írja a Világgazdaság.
Az adatbázis 100 millió és egymilliárd forint közti forgalommal csupán 106 borászatot tart nyilván, egymilliárd felett pedig mindössze 22-t. Az utóbbiak 77,1 milliárd forintos értékesítése mégis az összes borászati bevétel 65 százalékát teszi ki, vagyis meglehetősen koncentrált a szektor. És mivel az uniós támogatások zöme már nem elérhető, a bormarketing pedig leginkább a már bejáratott márkákat segíthet még inkább megerősödni, nem látni, hogyan zárulhatna az olló a kicsik és a nagyok között, legfeljebb az időjárási viszonyoknak való kiszolgáltatottságban lehetnek egyenlők.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








