Multinacionális nagyvállalatok, közismert világmárkák, híres termékek: töltsd ki a Pénzcentrum gazdasági kvízét és válaszold meg legújabb kérdéseinket! Készen állsz?
Tavaly 847 vállalkozás termelt szőlőbort Magyarországon, együttesen 4518 alkalmazottal, 2017-hez képest kettővel kevesebb cég adott 47-tel több embernek munkát - derült ki a Világgazdaság érdeklődésére az Opten Kft. által közölt adatokból. A borászatok összesített árbevétele 118,78 milliárd volt a múlt évben a korábbi 109,8 milliárd után, az adózott eredményük pedig 7,46 milliárd forintra ugrott az előző évi 4,83-ról. Vagyis a céginformációs szolgáltató tájékoztatása alapján a forgalom 8,1, a profit viszont 54,4 százalékkal nőtt. Az összképet azonban valamivel torzítja, hogy a 2018-as tevékenysége után 135 bortermelő nem adott le pénzügyi beszámolót, ez a szám 2017-ben még csak 96 volt, azaz 11,3-ről 15,9 százalékra ugrott az adminisztratív kötelezettségnek eleget nem tevő piaci szereplők aránya.
A működő borászatok 68 százaléka, összesen 584 vállalkozás 100 millió forint alatti árbevételt könyvelt el az Opten adatai szerint, ami arról tanúskodik, hogy hiányoznak a palettáról a közepes méretű cégek, a sok családi kisvállalkozás mellett néhány technológiai fejlettségben és termelési volumenben élen járó óriás határozza meg az ágazatot - írja a Világgazdaság.
Az adatbázis 100 millió és egymilliárd forint közti forgalommal csupán 106 borászatot tart nyilván, egymilliárd felett pedig mindössze 22-t. Az utóbbiak 77,1 milliárd forintos értékesítése mégis az összes borászati bevétel 65 százalékát teszi ki, vagyis meglehetősen koncentrált a szektor. És mivel az uniós támogatások zöme már nem elérhető, a bormarketing pedig leginkább a már bejáratott márkákat segíthet még inkább megerősödni, nem látni, hogyan zárulhatna az olló a kicsik és a nagyok között, legfeljebb az időjárási viszonyoknak való kiszolgáltatottságban lehetnek egyenlők.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Mennyire ismered a lakás-előtakarékossági lehetőségeket?
Mire fordítanád szívesen a lakás-előtakarékossági szerződésed?
-
A digitalizáció és az együttműködés lehet a KKV-k túlélésének egyik kulcsa 2025-ben
A Billingo kollaborációs programmal hívja fel a figyelmet a vállalkozói összefogás előnyeire.
-
Mire használnád a lakástakarék-megtakarításodat?
Milyen szempontok fontosak egy megtakarítás kiválasztásánál?
-
Karácsonyi bevásárlás? Nézzük, milyen akciók lesznek a Lidlben
Az áruházlánc akciós kínálata az ünnepi menüre fókuszál.
-
Így védheted ki a legdurvább pénzügyi átveréseket: az OTP Bank szakértője válaszol
Bényi Mónikát, a Csaláskezelési osztály vezetőjét kérdeztük.
-
Felújítanál vagy vásárolnál a lakástakarékodból?
Mire költenéd a lakásszámládat?
-
Végre fellélegezhetnek a kisvállalkozók? Ez vár rájuk 2025-ben
Az OTP Bank elemzői mérsékelt javulást várnak.
-
Netes vásárlásokhoz is tökéletes választás a Mastercard Gold betéti kártya (x)
Akár online vennénk koncertjegyet karácsonyi meglepetésként, akár egy hagyományos boltban szereznénk be az ajándékokat, a Mastercard Gold betéti kártya mindkét esetben kéznél van.
-
Az ASUS újdonsága tökéletes üzleti partnered lesz (x)
A munkaerőpiac digitalizációjának gyors ütemében a mesterséges intelligencia megjelenése új korszakot nyitott.