A makrogazdasági tényezőket összegző makro részindex -11 ponton áll egy felmérés szerint.
Nemcsak a jelen, de a jövő adócsalóit is kiszűrheti az adóhivatal - írja szerdai számában a Magyar Idők. A lapnak a Nemzeti Adó- és Vámhivatal nemrégiben kinevezett új vezetője, Sors László arról is beszélt, hogy új módszer akadályozhatja meg a határon tevékenykedő pénzügyőrök körében a korrupciót.
Az adóhivatalnak azért kell dolgoznia, hogy az adófizetőknek kevesebb adót kelljen befizetniük: ha a lehető legtöbb szereplő befizeti azt az adót, amennyit a törvény alapján kellene, akkor az államhoz a mainál nagyobb összegek folynak be, a több bevétel pedig sok más mellett megalapozhatja az adók csökkentését is - mondta, hozzátéve, hogy az adóhivatal nem elégedhet meg csupán azzal, hogy megkeresi és megbünteti a szabályszegőket.
Ezt figyelembe véve vezetői időszaka alatt három fő szempontot tart majd szem előtt: tökéletesíteni kell az adóbeszedések rendszerét, emelni kell a szolgáltatások színvonalát, továbbá tenni kell a hivatal és azon keresztül a gazdaság versenyképességéért is.
Kitért arra, hogy az online számlázás sokféle előnyt nyújt, először is, hogy valós időben megakadályozhassák az adócsalásokat, vagyis menet közben beavatkozhassanak, megelőzve, hogy a bűnözői körök kárt okozzanak az államnak. De a rendszer arra is módot ad, hogy azonosítsák azokat a szereplőket, akik a jövőben válhatnak adócsalóvá. Felismerhetők ugyanis bizonyos jelek, amelyek arra utalnak, hogy az adott vállalkozás rövidesen lekanyarodhat a jogszerűség útjáról - fejtette ki.
Leszögezte: a korrupciót nem tűrhetik el. Elmondta, hogy a határon dolgozó pénzügyőrök esetében már gondolkodnak egy olyan rendszeren, amely számottevően csökkentené a korrupció lehetőségét, elemzik például az úgynevezett rotációs rendszert, vagyis azt, hogy a pénzügyőrök csak meghatározott időt töltenének egy helyen.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








