Nem mindennapi „köntösbe" burkolózott történetet göngyölítettek fel a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Bevetési Igazgatóságának pénzügyőrei az M1-es autópályán.
Az egyéni vállalkozóknak, és az áfafizetésre kötelezett magánszemélyeknek, a 1553-as nyomtatvány kitöltésével és benyújtásával 2016. február 25-ig kell eleget tenniük személyijövedelemadó-bevallási és fizetési kötelezettségüknek.
Az egyéni vállalkozó 2015. évi tevékenységéről a bevallási csomag 1553-13-as lapjainak kitöltésével számolhat el. A kiegészítő tevékenységet folytató egyéni vállalkozónak az őt terhelő egészségügyi szolgáltatási járulékot és a nyugdíjjárulékot is a 1553-as bevallásban kell feltüntetni.
Azokra az egyéni vállalkozókra, akik 2015-ben megszüntették a tevékenységüket vagy az év egy részében (de még december 31-én is) bejelentetten szüneteltették vállalkozásukat, nem a február 25-i határidő vonatkozik. Nekik ugyanis május 20-ig kell bevallásukat benyújtaniuk, viszont mindenképp ki kell tölteniük a bevallás egyéni vállalkozói részét is. Azoknak az egyéni vállalkozóknak pedig, akik az elmúlt év egészében bejelentetten szüneteltették tevékenységüket és nem volt más adóköteles jövedelmük, nem kell bevallást benyújtaniuk.
A február 25-i bevallási és befizetési határidő az eva hatálya alá tartozó egyéni vállalkozókra és a kata szerint adózókra is vonatkozik (utóbbiaknak a 40 százalékos mértékű adót kell ezen határidőig megfizetni). Az éves elszámolást az eva-alanyoknak a 1543-as, a kata hatálya alá tartozóknak pedig a 15KATA megnevezésű nyomtatványon kell benyújtaniuk.
A bevallást főszabály szerint elektronikusan kell eljuttatni a NAV-hoz, azonban a kiegészítő tevékenységet folytató (nyugdíjas) egyéni vállalkozó, a munkáltatónak, kifizetőnek nem minősülő, áfa fizetésére kötelezett magánszemély papíron is beadhatja szja-bevallását. A kisadózó egyéni vállalkozó is benyújthatja papír alapon a 15KATA nyomtatványt.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A pénzforgalmi számlanyitásra kötelezetteknek átutalással kell befizetniük az adót. A többi adózó az átutalás mellett a kijelölt ügyfélszolgálatokon bankkártyával és csekken is fizethet.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








