Celebek a Brandfestivalon (x)

Pénzcentrum
2015. október 8. 09:30

Ötletek első kézből, a legnagyobbaktól.

A 15. születésnapját ünneplő BrandFestival Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai konferenciája, rendszeres szakmai csúcstalálkozója. Az október 29-30-án, a Budapest Music Center-ben megrendezésre kerülő, több mint 100 előadó részvételével zajló eseményen számos téma kerül terítékre. Egy celeb-kerekasztal keretében annak is utánajárnak, hogy vajon igaz-e az a közkeletű felfogás, hogy egy celebritás karakterére épített reklám sikerre vihet egy márkát? Mítosz-e vagy valóság, hogy a hírességek reklámarcként szerepeltetése költséges és kockázatos? Mit nyer a celeb és a márka az együttműködéssel? A kerekasztalban a Rising Star műsorvezetője, Ördög Nóra, az Éden Hotel és a FEM3 Café műsorvezetője Berki Krisztián, a Török-ligába igazolt Dzsudzsák Balázs menedzsere, Vörösbaranyi József, Rényi Ádám, az Uniomedia tartalom- és kreatív megoldások igazgatója és Tabár Zoltán a Mistral Music képviseletében vesz majd részt.

Attól, hogy valaki jó sportoló vagy színész, még nem feltétlenül ért a telekommunikációhoz vagy fogkrémhez. Mégis könnyen elhisszük egy-egy hírességnek, ha ilyen terméket reklámoz. Egyre több márkatulajdonos hisz abban, hogy az ismert egyéniségekkel jól lehet csomagolni a marketingüzeneteket. Az Amerikai Egyesült Államokban a hirdetések 15 százaléka híres személyekre épül. De vajon minden esetben üdvözítő megoldás-e a híresség szerepeltetése? A Sainsbury marketingesei sokat tudnának mesélni, hogy Jamie Oliver karaktere hogyan húzta ki őket az egyre lefelé tartó eladási mutatók rémisztő spiráljából.

A közkeletű felfogás szerint a híresség az egyik legjobb eszköz a márka humanizálására, hiszen a celeb értéktöbbletet hoz a márka életébe. A márka és celeb "házasságának" legegyszerűbb módja, amikor a már felépített márka kommunikációjába "arcként" kapcsolódik be az ismert személy. Ennél egy fokkal szorosabb a kapcsolat, mikor a márka imázsába beépül a sztár arculata és a teljes kommunikáció középpontjába a híresség kerül. A celeb márka együttlét legjövedelmezőbb útja, amikor a sztár hírnevére, karakterére alapozva jelennek meg új termék-kollekciók.

Számos kutatás alátámasztja, hogy a reklámarcként alkalmazott egyéniségek képesek a keresletet is befolyásolni.

A kerekasztal egyik résztvevője, Berki Krisztián sokféle karaktert formált már meg: volt reality sztár, az Édes Élet vezető figurája, sikeres üzletember, a FEM3 Café-n népszerű műsorvezető, valamint az RC News online magazin stratégiai igazgatója. A személyes márkaépítés szerinte egy tudatos, hosszú távú folyamat.

Berki Krisztián:
"A celeb-jelenség korántsem új dolog, de mindenképpen kötném valamiféle teljesítményhez. Én a sport- és médiabusiness-ben elért teljesítményemhez kötöm. Ily módon mindig tisztában maradok azzal, mennyit érek, és nem esem abba a hibába, hogy a termékévé önmagam és a hírnevem válik. Szerintem sikerült megteremtenem egy új, jól pozícionált karaktert, s ezáltal felkeltenem sokféle társadalmi csoport figyelmét. Hogy ennyien kíváncsiak rám, ez egyfajta visszaigazolás nekem. Egy hatalmas marketingbomba vagyok. A berki kultusz egyre nagyobb, naponta nő a követőim és a velem együttműködni akaró márkák száma. Marketingszakértők szerint a prémium kategóriában gyakorlatilag nincs olyan termék, amit ne lehetne társítani velem.

A ’berki’ mára olyan (márka)fogalommá vált, ami pénzre váltható. Igyekszem egyedi médiamegoldásokkal hidat képezni a márkák és a fogyasztók között, hogy az üzenet ne csak átmenjen, de meg is maradjon az emberek fejében. Szerintem túl sok celebet gyárt a hazai médiaipar, ám túl szűk a piac, hogy rájuk hosszú távon lehessen építeni. Ma Magyarországon könnyű 15 percig sztárnak lenni, de nehéz hosszú távon annak maradni. Én képes vagyok emocionálisan hatni az emberekre és képes vagyok a megújulásra, személyiségem frissen tartására."

Amíg a pályán a futballistáké és az edzőké a főszerep, addig a játékos ügynökök a háttérből diszkréten irányítják a show-t. A személyes márkaépítés során sokat tapasztalt már meg Vörösbaranyi József, a Stars & Friends játékos-ügynökség tulajdonosa, Dzsudzsák Balázs menedzsere.

Vörösbaranyi József:"Az általam menedzselt játékosoknak köszönhetem a bevételem, és ezért felelősséget érzek irántuk. Vannak ügynökök, akik a klubok érdekeit nézik, de nálam a focista az első. A játékosaim képviselete során személyes menedzsmentpartnere is vagyok a labdarúgóknak. Kéz a kézben dolgozunk, mert közös az érdekünk - a játékos fejlődjön, az értéke emelkedjen. Az ügynökség jelenleg majd 50 játékosa közül Dzsudzsák Balázs a legértékesebb (11millió€).

A tehetségének, az egyéniségének és az akaratának köszönhetően eddigi pályafutása során minden csapatban megállta a helyét. Megvan benne az a plusz, ami a játéktudása mellett a többiek fölé helyezi személyét. Az ismertsége és elismertsége révén már nem csak labdarúgóként, hanem márkanévként is tekinthetünk rá. A Stars & Friends játékos-ügynökség menedzsmentje a sportkarrierje mellett gőzerővel dolgozik a személyes imázs-építésén. A Rexona új termékének magyarországi bevezetési kampányában, a márka reklámarcaként kapott főszerepet."

Ördög Nóra, a Rising Star és az Ének iskolája műsorvezetője már előadást is tartott arról, hogy hogyan építette önmagát.

Ördög Nóra: "Én voltam az RTL klubos Ördög Nóri, most meg Ördög Nóra vagyok, önálló személyiség, aki műsort vezet, éppen a TV2-n, és remélem, ez sokáig így is marad. Bár eredetileg nem ez motivált, de valószínűleg nekem az volt a váltás legnagyobb hozadéka: hozzátett a személyiségemhez a függetlenedés az RTL Klubtól, még akkor is, ha ez nyilván fájdalmas váltás volt."

A sztár és márka együttműködése mindkét érintettnek nyerő helyzetet teremt, hiszen a cég egy újabb kommunikációs frontot nyit a vásárlók felé, a celebnek pedig hízik a bankszámlája. Az, hogy egy-egy személy szerepeltetésének jelentős a kommunikációs és kereskedelmi vonzata, az talán nem kérdés.

Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai konferenciája, egyben szakmai csúcstalálkozója idén, 2015. október 29-30-án, a Budapest Music Center-ben várja mindazokat, akiknek fontos, hogy innovatív ötletekkel tartsák magukat az élmezőnyben: www.brandfestival.hu

(x)

NEKED AJÁNLJUK
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 27. szombat
Zita
17. hét
Április 27.
Morse nap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem