Egy hazai kisvállalkozó keserű Facebook-posztban írta le, hogyan szorítja sarokba a globális import és a hazai piaci viszonyok.
1,3 milliárd forint adót csalhattak el azok a számlagyáros cégek, amelyek ellen a Fővárosi Főügyészség indított eljárást. A vállalkozásokból a két fővádlott strómanokon keresztül vette ki a pénzt.
Több mint 1,3 milliárd forint összegű fiktív számlázás ügyében emelt vádat az ügyészség két - főleg médiareklámokkal és internetes oldalak üzemeltetésével foglalkozó - gazdasági társaság tulajdonosai és hét társuk ellen - közölte a Fővárosi Főügyészség.
Az ügy első- és másodrendű vádlottja, H. Endre és H. János 2009-ben döntött úgy, hogy a cégeik után fizetendő általános forgalmi adót, az áfát fiktív számlák felhasználásával csökkenti. Ennek érdekében két, színlelt vállalkozói tevékenységet végző cégtől fiktív számlákat fogadtak be, egyebek mellett weboldalak készítése, fejlesztése, karbantartása, valamint piackutatás címén, majd a valótlan tartalmú számlákat szerepeltették a könyveléseikben és az adóbevallásaikban.
A színlelt tevékenység leplezése érdekében H. Endre a valótlan tartalmú számlákon feltüntetett összegeket átutaltatta a fiktív számlákat kiállító két cég bankszámláira, ezeket a stróman ügyvezetők készpénzben felvették és visszajuttatták a vádlotthoz. 2009 októbere és 2011 szeptembere között több mint 1,3 milliárd forint összegű fiktív számlát fogadtak be a két cégtől, és ezzel mintegy 260 millió forint összegű vagyoni hátrányt okoztak a központi költségvetésnek. Az ügyben meggyanúsított kilenc ember ellen a Fővárosi Főügyészség "adóbevételt különösen nagy mértékben csökkentő adócsalás bűntette és más bűncselekmények miatt emelt vádat".
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








