A Digiméter 2020, 2021 és 2022 után immár negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét.
1,3 milliárd forint adót csalhattak el azok a számlagyáros cégek, amelyek ellen a Fővárosi Főügyészség indított eljárást. A vállalkozásokból a két fővádlott strómanokon keresztül vette ki a pénzt.
Több mint 1,3 milliárd forint összegű fiktív számlázás ügyében emelt vádat az ügyészség két - főleg médiareklámokkal és internetes oldalak üzemeltetésével foglalkozó - gazdasági társaság tulajdonosai és hét társuk ellen - közölte a Fővárosi Főügyészség.
Az ügy első- és másodrendű vádlottja, H. Endre és H. János 2009-ben döntött úgy, hogy a cégeik után fizetendő általános forgalmi adót, az áfát fiktív számlák felhasználásával csökkenti. Ennek érdekében két, színlelt vállalkozói tevékenységet végző cégtől fiktív számlákat fogadtak be, egyebek mellett weboldalak készítése, fejlesztése, karbantartása, valamint piackutatás címén, majd a valótlan tartalmú számlákat szerepeltették a könyveléseikben és az adóbevallásaikban.
A színlelt tevékenység leplezése érdekében H. Endre a valótlan tartalmú számlákon feltüntetett összegeket átutaltatta a fiktív számlákat kiállító két cég bankszámláira, ezeket a stróman ügyvezetők készpénzben felvették és visszajuttatták a vádlotthoz. 2009 októbere és 2011 szeptembere között több mint 1,3 milliárd forint összegű fiktív számlát fogadtak be a két cégtől, és ezzel mintegy 260 millió forint összegű vagyoni hátrányt okoztak a központi költségvetésnek. Az ügyben meggyanúsított kilenc ember ellen a Fővárosi Főügyészség "adóbevételt különösen nagy mértékben csökkentő adócsalás bűntette és más bűncselekmények miatt emelt vádat".
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml