Egy hazai kisvállalkozó keserű Facebook-posztban írta le, hogyan szorítja sarokba a globális import és a hazai piaci viszonyok.
Új üzletet nyit a SPAR Budapest belvárosában, a jogszabályok miatt azonban ez sem lehet nyitva vasárnap - derült ki az áruházlánc szerdai sajtótájékoztatóján.
További bővülést tervez a SPAR Magyarországon. Az áruházlánc az elmúlt 24 évben mintegy 1 milliárd eurót (310 milliárd forint) fektetett be a magyar piacon, ebből közel 55 millió eurót (17 milliárd forint) 2014-ben, és ezzel mintegy 800 új munkahelyet is létrhozott.
2015-ben is a növekedés a cél az üzletláncnál - annak ellenére, hogy a piaci körülmények megváltoztak, a vasárnapi zárva tartás miatt jelentősen átalakultak a vásárlási szokások.
Ez azt jelenti, hogy bár a 387. SPAR-üzletet nyitják csütörtökön - 317 millió forintos beruházással, összesen 22 munkahelyet teremtve - Budapest XIII. kerületében, ez sem lesz nyitva a hét utolsó napján. (Mint azt az áruházlánctól megtudtuk, most vasárnap egyébként kihasználja a bolt a jogszabályban engedélyezett "szabadnapot", és nyitva lesz.)
Mikor vásárolunk vasárnap helyett?
A szombat lett a vasárnapi zárva tartás egyértelmű nyertese - derül ki a SPAR három hete közzétett adataiból. Az áruházlánc boltjaiban 23 százalékkal vásárolnak többen szombatonként most, mint a vasárnapi boltzár bevezetését megelőzően. Ez hatalmas forgalomnövekedést jelent a szombati napon. Hétfőn is sokkal - 12 százalékkal - többen mennek a boltokba, mint korábban.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A nagy vesztes ugyanakkor a szerda: a hét középső napján 5 százalékkal kevesebben vásárolnak most, mint márciusban. Nem véletlen, hogy az áruházláncok erre a napra próbálnak több vásárlót terelni a boltokba - például különféle akciókkal, kuponokkal.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








