A telefonadó a vállalkozások közül azokat sújtja majd leginkább, akiknek a főtevékenységéhez elengedhetetlen a rendszeres, sok hívásból álló telefonálás. Ilyenek például a direktmarketinges, telefonos közvéleménykutató-cégek, illetve egyes call centerek. Teljesen váratlanul érte őket a bejelentés, pláne az, hogy év közben kellene alkalmazkodniuk - írja a Napi Gazdaság.
A Direkt Marketing Szövetségnél nem tartják szerencsésnek az évközbeni bevezetést, hiszen a cégek nem terveztek ezekkel a változtatásokkal. Valószínűleg borul legtöbjük üzleti terve is, mivel nem képesek megkerülni az adót valamilyen teljesen internetalapú, nem távközlési szolgáltatónak definiált cég technológiájának segítségével.
A call center piac Magyarország gazdaságának és foglalkoztatásának fontos pillérét képezi, hiszen a telemarketinggel foglalkozó cégek árbevétele meghaladja a 4 milliárd forintot - közölte a szövetség. Közel 65 ezer fő dolgozik call center/contact centeres munkakörben, ebből mintegy 4200-an kifejezetten telemarketing területen. A szakma jellegéből adódóan többségében nyugdíjas munkavállalókat, diákokat, családanyákat, megváltozott munkaképességű embereket érinthet hátrányosan a piac visszaesése.
Az új adó bevezetése a mobilos kommunikáció területét is érinti. A mobilmarketing alapeleme az sms, többek között információszolgáltatások, mobil fizetés, promóciók, játékok épülnek rá, amelyek drágulása visszavetheti ezt a Magyarországon tradicionálisan sikeres üzleti területet is.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ezért továbbra is mi fizetünk a legkevesebbet Európában
- Kokaint és marihuánát terített egy vállalkozó Budapesten - videó
- Lemondott a gyanúba keveredett ukrán miniszter
- Egyelőre mégsem kap erősebb hatásköröket a versenyhivatal
- Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok