A rendszerváltás óta nem fordult elő az, ami 2009 második félévében. A kiskereskedelmi üzletek száma tízezerrel csökkent ugyanis hónap alatt. A 2010-es adatokra még várni kell, de jól látszik, hogy akkor sem állt meg a lejtőn a kiskereskedelem és gyorsuló ütemben csökkent az üzletek száma - írja a Napi Gazdaság.
2009. június 30-án még 145,5 ezer élelmiszer- és iparcikküzlet működött, ami 134,8 ezerre apadt az év végére. Növekedés csak kis ipari szegmensekben volt megfigyelhető. Boltbezárás mértéke talán nem is lenne aggasztó, hiszen hasonló számban csukják be a kapukat kereskedések minden félévben, de mindig hasonló számban is nyíltak új üzletek. Ez 2009 második félévében nem következett be.
Több elemző is hasznosnak tartja a válság alatt kibontakozó folyamatot. A boltbezárásoknak köszönhetően szerintük nagyban tisztulhatott a piac. Azok a szürkesáv szélén mozgó üzletek tűnhettek el, amik kényszervállalkozásként működtek társasházak garázsaiban, pincéiben.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


